پیامک مامور ارسال پیام قوه قضاییه برای کلاهبرداری به شهروندان بوشهری ارسال شد


پیامک  مامور ارسال پیام قوه قضاییه  برای کلاهبرداری به شهروندان بوشهری ارسال شد

بوشهر -ایرنا - رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: پیامک مامور ارسال پیام قوه قضاییه که در قالب سامانه ثنا برای شهروندان بوشهری ارسال شده جعلی و با هدف کلاهبرداری بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پلیس بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی روز شنبه در تشریح این خبر اعلام کرد: در چند روز اخیر، پیامی جعلی با سرشماره‌های شخصی متفاوت اما با یک محتوای مشترک شامل" (مامور ارسال پیام قوه قضاییه) شکواییه علیه شما(adlran.asia)" بصورت گسترده در استان بوشهر و چند استان دیگر برای کاربران به دو صورت پیام کوتاه یا پیام در شبکه های اجتماعی ارسال شده که حاوی لینک است.

وی بیان کرد: کلاهبرداران با طراحی این گونه پیام‌های دلهره آور، مردم را به باز کردن لینک جانمایی شده در پیام، ترغیب کرده و سپس به یک درگاه جعلی پرداخت برای مشاهده متن شکوائیه غیر واقعی هدایت و در ادامه علاوه بر سرقت اطلاعات کاربران، موجودی حساب آنها را به سرقت می‌برند.

قاسمی ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند پیامی که از طرف قوه قضاییه با سرشماره شخصی و همراه با لینک ارسال نمی شود و همچنین اینکه هر گونه پیامک از طرف قوه قضاییه،با سرشماره adliran ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: شناسایی و دستگیری مجرم یا مجرمین سایبری تولید کننده پیامک " (مامور ارسال پیام قوه قضاییه) شکواییه علیه شما(adlran.asia)" در اولویت اقدام‌های پلیس قرار دارد.

قاسمی افزود: هم استانی‌ها صرف دریافت پیامک، نگران نباشند و نیاز به مراجعه به پلیس یا مراجع قضایی جهت پیگیری نیست و توصیه می‌شود به متن پیامک توجهی نکرده و از بازکردن لینک جانمایی شده در آن و پرداخت هر گونه وجهی به طور جد اجتناب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!