تولید انبوه گوشی تاشو پیکسل نوت‌پد احتمالاً از سه‌ماهه سوم سال جاری آغاز خواهد شد


تولید انبوه گوشی تاشو پیکسل نوت‌پد احتمالاً از سه‌ماهه سوم سال جاری آغاز خواهد شد

براساس گزارشی جدید، انتظار می‌رود تولید انبوه گوشی تاشو گوگل موسوم به پیکسل نوت‌پد در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2022 آغاز شود.

در ماه ژانویه برای اولین‌ بار اخباری درمورد گوشی تاشو پیکسل نوت‌بوک منتشر شد که به قیمت پایین‌تر این محصول نسبت به گلکسی زد فولد ۳ اشاره داشت. در آن‌زمان در شایعات گفته شده بود این گوشی تاشو احتمالاً ۱۳۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. اکنون براساس خبر جدیدی که در حساب توئیتر @TheGalox_ منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد گوگل همچنان به هدف قیمت ۱۳۹۹ دلاری برای اولین گوشی تاشو خود پایبند است.

به گزارش فون‌آرنا، سؤال مهم این است که سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ را با چه قیمتی عرضه خواهد کرد. یکی از روندهایی که سامسونگ تلاش کرده آن را همچنان ادامه دهد، کاهش قیمت محصولات تاشو این شرکت بوده است. به‌عنوان مثال گلکسی فولد و زد فولد ۲ ابتدا با قیمت ۲۰۰۰ دلاری روانه‌ی بازار شدند و پس از معرفی نسل سوم این محصول، شاهد کاهش ۲۰۰ دلاری در قیمت این دو مدل بودیم.

تولید انبوه گوشی تاشو پیکسل نوت‌پد احتمالاً از سه‌ماهه سوم سال جاری آغاز خواهد شد

گوگل برای موفقیت در بازار گوشی‌های تاشو، باید کاری انجام دهد که خریداران را به محصول تاشو خود جذب کند؛ به‌عنوان مثال دریافت سریع به‌روزرسانی‌های اندروید، ویژگی‌های اختصاصی اندروید و عکاسی با کیفیت می‌تواند ازجمله قابلیت‌هایی باشد که گوگل روی گوشی تاشو خود ارائه خواهد داد. برای تبدیل پیکسل نوت‌پد به رقیبی درخورتوجه برای تاشوهای سامسونگ و سایر شرکت‌ها، این دستگاه باید قیمت مناسب‌تری نسبت به رقیب خود داشته باشد که انگیزه‌ی بزرگی در خریداران احتمالی آن ایجاد خواهد کرد.

در گزارش TheGalox_ همچنین اشاره شده است که تولید انبوه پیکسل نوت‌پد از سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری آغاز خواهد شد و علاوه‌براین گفته شده این دستگاه احتمالاً به تراشه‌ی تنسور مجهز خواهد شد. در ماه ژانویه، انیمیشن‌های پنهانی در نسخه‌ی آزمایشی اندروید 12L مشاهده شد که نشان‌دهنده‌ی نمایشگری با ابعاد مربعی شبیه اوپو Find N تاشو بود.

انتظار نداریم نوت‌پد گوگل از دوربین‌هایی شبیه سری پیکسل ۶ بهره ببرد و در عوض می‌توان پیش‌بینی کرد این گوشی به دوربین ۱۲٫۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 که در پیکسل ۵ مورد استفاده قرار گرفته بود، مجهز شود. البته این گوشی از یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز بهره خواهد برد. علاوه‌براین گفته شده پیکسل نوت‌پد از دو دوربین هشت مگاپیکسلی سلفی بهره خواهد برد که یکی برای نمایشگر داخلی و دیگری برای نمایشگر خارجی آن در نظر گرفته شده است.

پیکسل 6a باید قبل از پیکسل نوت‌پد عرضه شود

پیکسل نوت‌پد در اولین شایعاتی مرتبط با این دستگاه با نام پیکسل فولد شناخته می‌شد. بااین‌حال، در ماه نوامبر گوگل احتمالاً به‌دلیل ترس از عدم رقابت پیکسل فولد با گلکسی زد فولد ۴، کار روی این گوشی را متوقف کرد. حال با شروع سال جدید انتظار می‌رود گوگل روند توسعه‌ی پیکسل تاشو را مجدداً آغاز کرده باشد و این محصول احتمالاً با نام پیکسل نوت‌پد روانه‌ی بازار خواهد شد.

تولید انبوه گوشی تاشو پیکسل نوت‌پد احتمالاً از سه‌ماهه سوم سال جاری آغاز خواهد شد

پیش از اینکه درمورد پیکسل نوت‌پد هیجان‌زده شوید، به‌ یاد داشته باشید که گوگل ابتدا باید پیکسل 6a را معرفی کند؛ گوشی میان‌رده‌ای که از سبک طراحی سری پیکسل ۶ بهره خواهد برد. انتظار می‌رود این گوشی با نمایشگر ۶٫۲ اینچی اولد با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (Full HD پلاس) و تراشه‌ی پنج نانومتری تنسور به بازار عرضه شود.

در شایعات گفته شده پیکسل 6a از دوربین ۱۲٫۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض سونی IMX386 بهره خواهد برد. علاوه‌براین انتظار می‌رود این محصول به دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی سونی IMX355 مجهز شود. طبق گزارش‌های قبلی، این گوشی با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی معرفی خواهد شد. از دیگر مشخصات موردانتظار برای این دستگاه می‌توان به باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از فناوری شارژ ۳۰ وات اشاره کرد.

احتمال دارد در جریان برگزاری رویداد گوگل I/O ۲۰۲۲ شاهد معرفی پیکسل 6a باشیم. علاوه‌براین انتظار می‌رود ساعت هوشمند پیکسل نیز در همان زمان معرفی شود. پیش‌بینی شده که گوگل پیکسل 6a با قیمتی در حدود قیمت مدل پایه‌ی آیفون SE 3 (معادل ۴۲۹ دلار) روانه‌ی بازار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...