شهرستان‌های پرخطر شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت


شهرستان‌های پرخطر شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرستان‌های قرمز رنگ شیوع کرونا (خیلی پرخطر) به 2 شهرستان در استان کاهش یافت.

علی احمدی روز شنبه در نشست مشترک قرارگاه و ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: شهرستان‌های بروجن و کیار در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد، اردل و بن در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سامان، فارسان، لردگان، خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر در روزهای نوروز پروتکل‌های بهداشتی در استان به خوبی رعایت نشود در نیمه دوم فروردین با موج جدید کرونا مواجه می شویم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تلاش ما برای حفظ وضع موجود است چرا که باید خود را برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بعد از تعطیلات نوروز آماده کنیم.

احمدی بر تشدید نظارت‌ها بر اصناف استان خبر داد و گفت: سامانه شکایت مردمی ۱۹۰ آماده پذیرش گزارش‌های مردمی است و بازرسان در طول ایام نوروز از همه مراکز عرضه مواد غذایی در داخل شهرها یک بار و مراکز بین راهی ۲ بار بازدید می‌کنند.

وی به بازدیدهای انجام شده از مطب‌های پزشکی در استان اشاره کرد و گفت: ۱۸۶ بازدید از مطب‌ها انجام شده که در همین رابطه ۲۰ مطب اخطاریه گرفته‌اند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به روند واکسیناسیون در استان نیز اشاره کرد و گفت: نوبت سوم واکسیناسیون در شهرکرد و بروجن پایین‌تر از سایر شهرستان‌هاست به طوری که واکسیناسیون نوبت سوم معلمان در شهرستان شهرکرد باید افزایش یابد.

احمدی به بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز نیز اشاره کرد و گفت: باید مقدمات بازگشایی از جمله واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان به خوبی فراهم شود تا مانعی سر راه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نباشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای کرونا تاکنون چهار موج شیوع کرونا در استان شکل گرفته است، افزود: موج اول در استان ۲ قله ای و بسیار طولانی بود و طول موج آخر در استان کوتاه‌تر و با مرگ و میر کمتری همراه بوده است که نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون و همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ثبت‌نام دانشگاهیان و اصناف در سامانه «ایران من»، تصریح کرد: میزان ثبت‌نام تاکنون رضایت‌بخش نبوده است.

احمدی به تداوم روند واکسیناسیون در استان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: واکسیناسیون در استان در همه نوبت‌ها از متوسط کشوری بالاتر است.

وی افزود: در خصوص شاخص‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

آمادگی مراکز بهداشتی درمانی در ایام نوروز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی استان در طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد و گفت: مراکز بهداشتی و درمانی استان در حالت آماده باش قرار دارند.

ارسلان خالدی‌فر با بیان اینکه شرایط کنونی شیوع کرونا شکننده است، افزود: اگر دستورالعمل‌ها به خوبی رعایت نشود و شاهد عادی انگاری باشیم بعد از تعطیلات با موج جدید روبرو می‌شویم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود شورای راهبردی شیوع کرونا در استان برای ایام نوروز متشکل از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، صدا سیما و نظام پزشکی شکل گیرد تا از بروز مشکلات احتمالی در ایام تعطیل جلوگیری شود.

۴۰ درصد از اصناف استان در سامانه «ایران من» ثبت‌نام کردند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از ثبت‌نام ۴۰ درصد اصناف استان در سامانه «ایران من» خبر داد و گفت: با اصناف استان هماهنگی به عمل آمده تا هرچه سریع تر در سامانه ثبت‌نام کرده و کد مربوطه را در محل کسب خود نصب کنند.

سجاد رستمی تصریح کرد: تاکنون ۹۰ درصد اصناف استان هر دو دُز واکسن را تزریق کرده‌اند و ۴۰ درصد آنها دُز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی از اجرای گشت‌های مشترک برای نظارت بر نحوه فعالیت اصناف استان خبر داد و گفت: تیم‌های مشترک متشکل از اتاق اصناف، تعزیرات، مرکز بهداشت، اتاق اصناف و فرمانداری است.

اسکان ۷۰۰ مسافر در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی و جان مردم در اولویت اول برنامه‌ها قرار دارد، اظهار داشت: پذیرش و اسکان مسافر در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

علیرضا جیلان افزود: طی روزهای اخیر تردد ۴۵ هزار خودروی غیربومی در استان ثبت شده که معادل ۱۴۰ هزار مسافر است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۷۰۰ مسافر در استان اسکان یافتند و تلاش شده تا در هتل‌ها و اقامتگاه‌های مسافرتی استان ساکن شوند.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگ بندی شیوع کرونا، شهرستان‌های بروجن و کیار در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد، اردل و بن در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سامان، فارسان، لردگان، خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آثار مستند فیلمسازان چهارمحال و بختیاری به جشنواره آمریکا راه یافت