اوکراین: بیش از 6000 نفر امروز تخلیه شدند


اوکراین: بیش از 6000 نفر امروز تخلیه شدند

اوکراین اعلام کرد بیش از 6 هزار نفر از طریق کریدور‌های بشردوستانه امروز تخلیه شدند.

معاون دفتر رئیس جمهوری اوکراین گفت که در مجموع ۶۶۲۳ نفر از طریق کریدور‌های بشردوستانه در شهر‌های اوکراین امروز شنبه تخلیه شدند.

به گزارش فرانس ۲۴، کیریلو تیموشنکو، معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین همچنین گفت ۴۱۲۸ نفر توانسته اند شهر بندری ماریوپل را ترک کنند.

از سوی دیگر، مقامات کی‌یف، مدعی شدند ۲۲۸ نفر از جمله ۴ کودک در پایتخت اوکراین از زمان آغاز جنگ جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس گزارش الجزیره، در بیانیه‌ای که از سوی مقامات کی‌یف منتشر شده، آمده است ۹۱۲ نفر دیگر نیز در این شهر زخمی شده‌اند.

در همین ارتباط، وزارت خارجه اوکراین مدعی شد: بیش از ۱۴ هزار نیروی روسی تا امروز، شنبه کشته شده‌اند شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد وزارت امور خارجه اوکراین مدعی شده است تا روز شنبه نزدیک به ۱۴ هزار و ۴۰۰ نیروی روسیه در اوکراین کشته شده‌اند.

گفتنی است ساعاتی پیش نیز وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از آخرین دستاورد‌های عمایات نظامی در اوکراین، اعلام کرد یک هزار و ۴۴۳ تانک و خودروی زرهی را از زمان آغاز این عملیان نظامی در تاریخ ۲۴ فوریه منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده بود امروز شنبه نیرو‌های روسیه ۵۹ پایگاه نظامی اوکراینی را به همراه یک مکان‌یاب اس۳۰۰ منهدم و ۵ پهپاد را سرنگون کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

76 کشته و زخمی بر اثر انفجار مهیب در غنا