شرکت صدها هزار نفر در تظاهرات سیاسی آمریکا


شرکت صدها هزار نفر در تظاهرات سیاسی آمریکا

خبرگزاری آریا- بر اساس برآورد ”کنسرسیوم شمارش جمعیت“ , بین دو تا چهار میلیون نفر ماه ژوئن, در اعتراضات سیاسی شرکت کردند.

شرکت صدها هزار نفر در تظاهرات سیاسی آمریکا
خبرگزاری آریا-بر اساس برآورد ”کنسرسیوم شمارش جمعیت“ , بین دو تا چهار میلیون نفر ماه ژوئن, در اعتراضات سیاسی شرکت کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بررسی جدید واشنگتن پست نشان می دهد ماههای آوریل و مه , صدها هزار نفر در تظاهرات سیاسی در آمریکا شرکت کردند.
این روزنامه چهارشنبه در گزارشی به قلم کانیشا باند, اریکا چنووت و جرمی پرسمن در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ماه آوریل بین 342 هزار و 319 تا 353 هزار و 404 نفر, و در ماه مه نیز بین 97 هزار و 738 تا 102 هزار و 188 نفر در تجمعات سیاسی (اعتراض آمیز) شرکت کردند.
علاوه بر بررسی واشنگتن پست, بر اساس برآورد ”کنسرسیوم شمارش جمعیت“ - که یک برنامه منافع عمومی برای ثبت شمار شرکت کنندگان در تجمعات در آمریکا است-, بین دو تا چهار میلیون نفر ماه ژوئن, در اعتراضات سیاسی شرکت کردند. این رقم افرادی را شامل نمی شود که در راهپیمایی هایی که در آن ماه در اعتراض به سیاست مهاجرتی ”تحمل صفر“ ترامپ برگزار شد, شرکت کردند؛ سیاستی که منجر به جدا کردن اعضای خانواده های مهاجر از یکدیگر در مرز آمریکا و مکزیک شد. راهپیمایی که در اعتراض به این سیاست برگزار شد, ”خانواده های متعلق به یکدیگر هستند“ نام داشت.
بنا بر اعلام ”کنسرسیوم شمارش جمعیت“, در این اعتراضات نیز بین 433 هزار و 903 تا 501 هزار و 427 نفر شرکت کردند. این کنسرسیوم که آمار موجود درباره تجمعات گزارش شده را جمع آوری می کند, همچنین تخمین زد ماه ژوئیه, 26 هزار و 574 تا 28 هزار و 700 نفر در تجمعات سیاسی (اعتراض آمیز) شرکت کردند. آمار مربوط به ماه ژوئن و ژوئیه هنوز نهایی نشده است.
بر اساس گزارش واشنگتن پست, تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات سیاسی ماه آوریل و مه در مقایسه با دیگر ماههای امسال چندان زیاد نبود. این روزنامه اذعان کرد که احتمال دارد همه رویدادهای (اعتراض آمیز)ی که برگزار شده است, ثبت نشده باشد, که بخشی از علتش این است که تحصن های برگزار شده در محوطه مدارس و دانشگاهها به عنوان تحصن های بزرگ گزارش نشده است.
بنا بر اعلام این روزنامه, جمعیت شرکت کننده در 70 درصد رویدادهای (اعتراض آمیز) ماه آوریل, و 43 ممیز چهار دهم درصد رویدادهای مشابه ماه مه, زیاد نبود.
واشنگتن پست احتمال داد کاهش مشارکت در این رویدادها موقت باشد. این روزنامه با توجه به برآوردهای موجود درباره شمار تظاهرکنندگان, پیش بینی کرد ژوئن 2018 به یکی از فعال ترین ماههای تظاهرات از زمان ادای سوگند ترامپ تبدیل شود.
از جمله اعتراضات ماههای آوریل و مه که توجه زیادی را به خود جلب کرد, تحصن دانش آموزان در اعتراض به خشونت اسلحه در سالگرد تیراندازی دبیرستان کلمباین بود.
بر اساس برآورد واشنگتن پست, 88 درصد رویدادهای (اعتراض آمیز) ماه آوریل, و 63 ممیز یک دهم درصد رویدادهای مشابه ماه مه در اعتراض به سیاست های ترامپ بود.
ماه مه سلسله رویدادهای سرپیچی و مقاومت مدنی مرتبط با ”کمپین محرومان“ برگزار شد. این کمپین که در چند سال اخیر تشکیل شده است, ماه مه 98 تجمع اعتراض آمیز با حضور سه هزار و 500 نفر برگزار کرد. این اعتراضات به طور عمده از چهارم تا 29 مه در مراکز ایالت ها برگزار شد.
در روز بین المللی کارگر موسوم به ”می دی“ حدود 11 هزار نفر در 40 رویداد (اعتراض آمیز) در نقاط مختلف کشور شرکت کردند. 19 مه بیش از 70 رویداد در اعتراض به حفاری برون ساحلی برگزار شد که بیش از هزار نفر در سراسر کشور در آن شرکت کردند. اعتراضات در حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین نیز که به طور عمده با سازماندهی گروه ”صدای یهود برای صلح“ برگزار شد, ماه مه با بیش از دو هزار و 500 شرکت کننده, در 32 رویداد برگزار شد.
بنا بر اعلام واشنگتن پست, در اعتراضات ماه آوریل یک نفر و در اعتراضات ماه مه, 19 نفر زخمی شدند که 15 مورد آنها مربوط به اعتراضات روز کارگر در سن خوان در پورتوریکو و ناشی از درگیری معترضان با پلیس بود. شمار افراد دستگیر شده در اعتراضات از 331 نفر در ماه مارس به 132 نفر در ماه آوریل کاهش یافت. تعداد کسانی که دستگیر شدند, ماه مه دوباره افزایش یافت و به 831 نفر رسید. مثل ماههای گذشته, بسیاری از این افراد در اعتراضات در پایتخت آمریکا و اطراف آن, به ویژه در اعتراضات مربوط به ”کمپین محرومان“ دستگیر شدند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وزارت بهداشت غزه: بوی اجساد بیمارستان شفا را فرا گرفته است