مساجد برای لحظه تحویل سال نو برنامه داشته باشند


مساجد برای لحظه تحویل سال نو برنامه داشته باشند

حجت‌الاسلام صادق‌زاده با تاکید بر ضرورت اهتمام مساجد به برنامه‌های تحویل سال نو گفت: مساجد برای لحظه تحویل سال نو، ویژه‌برنامه‌هایی از جمله قرائت دسته جمعی قرآن کریم و سوره دهر، دعای فرج و تکریم خانواده معظم شهدا را برگزار کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت الاسلام «جواد صادق‌زاده» در نشست ائمه جماعات مناطق 13 و 19 گفت: مساجد برای لحظه تحویل سال نو، ویژه‌برنامه‌هایی از جمله قرائت دسته جمعی قرآن کریم و سوره دهر، دعای فرج و تکریم خانواده معظم شهدا را تدارک ببینند.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در نشست ائمه جماعات مساجد منطقه 19 که با حضور هدایت شهردار منطقه در بوستان ولایت برگزار شد، گفت : با عنایت به تقارن سال نو و جشن های نیمه شعبان شایسته است فضای مساجد و محلا، لبریز از شادی، شور و نشاط باشد.

مشاور شهردار تهران بیان کرد : برنامه ریزی مساجد جهت اجرای مراسمی همچون جشن های خیابانی، مداحی ، مولودی خوانی و اجرای گروه سرود در این ایام کرونایی ضروری است و مساجد اجازه ندهند مشکلات، شادی مومنانه را از مردم بگیرد.

حجت الاسلام صادق زاده در ادامه با اشاره به تاکیدات شهردار تهران در استفاده از ظرفیت مساجد جهت کاهش آسیب های اجتماعی و انجام امور و انجام فعالیت های فرهنگی با محوریت مساجد گفت: مساجد همیشه از نقش سازنده و مهمی برخوردار بودند و اینک نیز با هم افزایی و جلب مشارکت شهروندان و اهالی محل از سوی فرهیختگان و روحانیون این عرصه می توان شهر را مطلوب تر اداره کرد.

وی با بیان اینکه تقریبا تمام مساجد کشور بسته های ارزاق و پوشاک و هدایای نقدی میان نیازمندان به مناسبت سال نو توزیع می کنند، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که مساجد می توانند برای آن برنامه ریزی کنند فرهنگ سازی برای تقلیل و تفکیک پسماند و حفظ محیط زیست در عید نوروز است زیرا همه ساله شاهد ریختن حجم زیادی زباله در دامن طبیعت هستیم که واقعا شایسته نیست. مسجدی ها می توانند به طرق مختلف مردم را نسبت به عواقب این اهمال کاری متوجه کنند.

در این مراسم، مهدی هدایت شهردار منطقه 19 بازتعریف و تغییر نگرش در تعاریف مدیریت فرهنگی در شهر تهران را رویکرد گروه جدید مدیریت شهری دانست و از عطش خدمت در شهر سخن گفت و افزود : مسجد محور فعالیت هاست نه فرهنگسرا یا ... چرا که امام مسجد در محله هست و با متن مردم ارتباط دارد و مشکلات و چالش ها را بهتر می فهمد، لذا شاهد تغییر رویکرد در محلات و توجه به مساجد هستیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟