10 بقعه شاخص استان زنجان آماده میزبانی از زائران و مسافران نوروزی


زنجان- ایرنا- معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه...
زنجان- ایرنا- معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آمادگی 10 بقعه شاخص این استان برای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: همزمان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری نیز در این بقاع اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام موسی موسوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در زمینه اجرای "طرح آرامش بهاری" اظهار داشت: با توجه به فروکش کردن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و امکان سفر برای مردم، طرح آرامش بهاری در سال ۱۴۰۱ و در قرن جدید در سطح امامزادگان شاخص استان اجرا خواهد شد و تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران و زایرن نوروزی در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص زنجان آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ مبلغ از حوزه علمیه قم به استان اعزام شده‌اند که در قالب طرح آرامش بهاری و در برنامه‌های مختلف فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: کودک و نوجوان، مشاوره، احکام و مباحث چند رسانه‌ای از جمله برنامه‌های مبلغین مذهبی در ۱۰ بقعه و مساجد شاخص استان در طی تعطیلات نوروزی است.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه مبلغین در فضای مساجد و امازداگان مباحث چند رسانه‌ای را مطرح می‌کنند امسال تمرکز روی این مسائل بیشتر شده است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این طرح از ۲۸ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه مبلغین در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر در بقاع شاخص استان حضور داشته و در خدمت مردم و زائرین خواهند بود، ادامه داد: این طرح سال‌هاست که توسط سازمان اوقاف برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا می‌شود و با این هدف که مسافران و زائران را از خدمات مبلغین بهره‌مند سازند، در دست اجرا است.
حجت‌الاسلام موسوی تشریح کرد: در طی تعطیلات نوروزی بسیاری از مسافران و زائران در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اسکان پیدا می‌کنند و یا برای ادای فریضه نماز و زیارت در این بقاع حضور می‌یابند از این رو، طرح آرامش بهاری، فرصت خوبی است تا برای آنها به ویژه نوجوانان و کودکان خاطره خوبی ایجاد شود. این طرح امسال در حسینیه و زینبیه اعظم و امامزاده سید ابراهیم ع و محمد بن ابراهیم ع حاج سیران شهرستان زنجان، امامزاده زیدالکبیر ع و امامزاده اسماعیل و امامزاده یعقوب ع شهرستان ابهر، امامزادگان هاشم و عوف شهرستان طارم، و بقعه قیدار نبی ع و امامزاده سید ابراهیم ع سجاس شهرستان خدابنده برگزار خواهد گردید.

وی با اشاره به اینکه یکی از گروه‌ها و جامعه هدف طرح آرامش بهاری کودکان و نوجوانان هستند، یادآور شد: مبلغین با اهدای جوایزی مناسب که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیش‌بینی کرده است، برای این گروه سنی لحظات خوبی را می‌سازند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید