پرتال تخصصی ستاد سفر منطقه آزاد قشم راه‌اندازی شد


پرتال تخصصی ستاد سفر منطقه آزاد قشم راه‌اندازی شد

قشم- ایرنا- رییس کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از راه‌اندازی پرتال تخصصی ستاد سفر در هفت سرفصل مجزا باهدف ایجاد بانک اطلاعاتی جامعی از ظرفیت‌های گردشگری جزیره قشم و تسهیل آگاهی بخشی به گردشگران خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، حسین مرادی با تاکید بر لزوم گردآوری یک بانک اطلاعاتی در مورد توانمندی‌های جزیره در حوزه گردشگری، اظهار داشت: جاذبه‌های قشم، میراث محلی، خدمات گردشگری، نقشه قشم، اخبار گردشگری، تور مجازی و کلیپ‌های گردشگری، سرفصل‌های هفتگانه این پرتال را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، 26 زیرمجموعه، عملیات تغذیه محتوایی سرفصل‌ها را انجام می‌دهند که در سرفصل جاذبه‌های قشم، زیرشاخته‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، موزه‌ها، علمی، فرهنگی و ورزشی را در برمی‌گیرد و به‌منظور تسهیل در دسترسی به این جاذبه‌ها، معرفی هر ظرفیت گردشگری با اطلاعات مکان‌یابی همراه شده است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم صنایع‌دستی، سوغات، مراسم و سنت‌ها، غذاها، موسیقی، لباس‌ها و بازی‌های محلی را از زیرمجموعه‌های سرفصل میراث محلی برشمرد و اضافه کرد: ایجاد این شبکه اطلاعاتی، نسل‌های آینده را قادر به قدردانی و تداوم حفاظت از این میراث ارزنده می‌کند.

مرادی توضیح داد: گردشگران می‌توانند با استفاده از منوی خدمات گردشگری، اطلاعات تمامی اماکن اقامتی، بوم گردی‌ها، کمپ پارک‌ها، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مسیرهای عمومی، سامانه‌های خدماتی و اطلاعات ضروری را دانلود و به‌راحتی مسیریابی کنند.

وی با بیان اینکه خبر، فیلم و گزارش‌های تصویری ارکان اخبار گردشگری را شکل می‌دهند، خاطرنشان کرد: معرفی پل‌های ارتباطی با ستاد سفر، دسترسی به سایر پرتال‌های منطقه آزاد قشم و ژئوپارک جهانی از دیگر قابلیت‌های پرتال تخصصی ستاد سفر است.

پرتال تخصصی ستاد سفر منطقه آزاد قشم راه‌اندازی شد

پرتال تخصصی ستاد سفر به آدرس http://qeshm.ir/khadamatsafarasli برای همه علاقمندان به شناخت ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد قشم دردسترس است.

جزیره قشم، نگین زیبای خلیج‌فارس مجموعه‌ای از سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و شنی و گلی را در خود جای‌داده و گستردگی آثار تاریخی،‌ فرهنگی و باستانی آن در کنار میراث ارزشمند زمین‌شناختی، ‌این جزیره را به تنها ژئوپارک ایران و منطقه خاورمیانه تبدیل کرده است.

قشم، جزیره عجایب هفتگانه افزون بر 50 جاذبه دیدنی را در دل خود جای‌داده است که جنگل‌های حرا، جزایر ناز، غار خربس، در تندیس‌ها، خلیج دلفین‌ها، انجیر معابد و آداب‌ورسوم برجای‌مانده از رد پای تاریخی کهن نمونه‌های آن هستند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان