تولید بر بنیان دانش موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی می‌شود


تولید بر بنیان دانش موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی می‌شود

قزوین - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تولید بر بنیان دانش که امسال در شعار مقام معظم رهبری نیز پررنگ دیده و بر آن نیز تاکید شده، بدون شک موجب رونق و شکوفایی اقتصاد و اشتغالزایی کشور می شود.

لطف الله سیاهکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی یک دهه گذشته توجه به مسایل اقتصادی را همواره مورد توجه قرار داده و همه ساله نیز در شعارهایشان این موضوع را به کارگزاران نظام و مردم مورد تاکید قرار داده اند.

وی با بیان اینکه طی دوره های گذشته در عرصه های مختلف، به غیر از بخش اقتصاد پیشرفت های قابل توجهی کسب شده، افزود: متاسفانه در حوزه اقتصاد به دلایل مختلف از جمله تحریم و کم کاری و بی برنامگی ها در دوره های مختلف نتوانستیم پاسخگوی نیازها در این بخش باشیم و رفته رفته نیز با مشکلات عدیده ای هم روبرو شده ایم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زیربنای بسیاری از کارها اقتصاد است، مقام معظم رهبری کلید حل همه مشکلات موجود در کشور، به خصوص در بخش اشتغال و عدم وابستگی را تلاش در این عرصه دانسته و تنها راه برون رفت از چالش هایی که کشور با آن روبرو است را رفع موانع در این زمینه می دانند.

وی با اشاره به اینکه امروزه در مقطعی از زمان قرار داریم که علوم و دانش های جدید خودنمایی می کنند، گفت: توجه به این مساله که فناوری های به روز و جامع جهان را تحت الشعاع خود قرار داده و همواره نیز مورد توجه قرار می گیرد، به همین خاطر مقام معظم رهبری مسایل مرتبط با تولید را بر پایه دانش بنیان قرار داده اند.

به گفته این نماینده مجلس، بدون شک توجه به مبانی دانش بنیان باعث افزایش و جهش تولید و اشتغال شده و این مساله برای جوانان تحصیلکرده جویای کار ما نیز بسیار حایز اهمیت بوده و شخصیت آنان را هم مورد توجه قرار خواهد داد.

سیاهکلی یادآور شد: مقام معظم رهبری امسال به درستی و با دقت فراوان شعار سال را همانند سال های گذشته مطرح فرمودند و مجلس نیز در این راستا سال گذشته قانون دانش بنیان را مصوب کرد و به نظر می رسد تمام حوزه هایی که به نوعی دانش بنیان ها در آنها فعال بوده، به خصوص تولید اولی ها در سال جاری و سال های آینده با کمترین مشکل در بخش مالی و بازار روبرو باشند زیرا زیرساخت های لازم برای فعالیت این شرکت ها فرآهم شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مردم قزوین با ولایت تجدید میثاق کردند