فرمانده سپاه قشم: 60 بسیجی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ساماندهی شدند


فرمانده سپاه قشم: 60 بسیجی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ساماندهی شدند

قشم - ایرنا - فرمانده سپاه قشم گفت: از سوی معاونت اجتماعی این ناحیه 60 بسیجی شامل 35 خواهر و 25 برادر برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گشت نامحسوس و تذکر لسانی ساماندهی شدند.

سرهنگ پاسدار حجت امیری کیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نیروها در سواحل و جزیره هنگام در حال فعالیت هستند که تذکر لسانی را با اهداء بسته فرهنگی همراه کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین پنج غرفه شامل خدمت‌رسانی، ترویج فرهنگ عمومی، خیمه تبیین، مشاوره ودین و زندگی و نشاط و سرگرمی کودکان در پارک زیتون شهر قشم در حال فعالیت هستند.

فرمانده سپاه قشم تصریح کرد: تا کنون بیش از ۳۰۰ تذکر لسانی، کشف و توقیف ۱۰ لیتر مشروبات الکلی، ارشاد هفت جوان در پارک زیتون به ثبت رسیده است.

وی افزود: پخش فیلم‌های انقلابی، مسابقات فوتبال به صورت زنده از تلوزیون و سایر برنامه‌های صدا و سیما نیز در شب‌های عید انجام می‌شود.

امیری کیا ادامه داد: مساله حفظ و رعایت شئونات اسلامی و فرهنگ عمومی از دغدغه‌های ماست که کوشش جهادی بسیجیان در نقاط مختلف ساحل جزیره‌های قشم و هنگام در این راستاست.

وی خاطرنشان کرد: البته این مساله نباید فقط به مسوولان محدود شود و تمام مردم جزیره قشم به عنوان میزبانان گردشگران و مسافران، نسبت به حفظ هنجارها و سنت‌های بومی و محلی حساسیت داشته باشند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر با روی گشاده و حفظ احترام گردشگران به عنوان میهمانان باید به عنوان مسوولیت اسلامی - اجتماعی تمام ساکنان جزیره قشم مورد توجه قرار گیرد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان