پیوستن بیش از یک‌هزار راننده به پویش بهرفت در خوزستان


پیوستن بیش از یک‌هزار راننده به پویش بهرفت در خوزستان

اهواز- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان از پیوستن بیش از یکهزار و650 راننده به پویش بهبود رفتارهای ترافیکی(بهرفت) در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی خدادادی سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروز ۱۴۰۱ با مشارکت و همراهی اعضای جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه در سراسر استان خوزستان و در قالب برپایی پست‌های موقت در مبادی ورودی شهرستان ها در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به اجرای پویش ملی بهبود رفتارهای ترافیکی(بهرفت) افزود: در قالب این پویش تلاش می‌شود تا مراجعه‌کنندگان و مسافران نوروزی با پیوستن به این پویش و امضای میثاق نامه آن به رعایت نکات ایمنی در سفر به ویژه رعایت قوانین رانندگی توجه ویژه داشته باشند.

خدادادی افزود: رانندگان با امضای میثاق نامه ضمن آنکه پذیرفته اند بیش از پیش متعهد به رعایت قوانین رانندگی باشند به عنوان سفیران این پویش خواهند کوشید با تشویق دیگران به رعایت قوانین و نکات ایمنی در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش ایفا کرده و سهیم شوند.

خدادادی ادامه داد: متاسفانه در سال گذشته آمار تصادفات جاده ای در ایام تعطیلات نوروز ۷۹ درصد بیشتر شد و ۳۹۷ هموطن در ایام نوروز بر اثر تصادف های جاده ای جان خود را از دست داده اند که این آمار نیز در مقایسه با سال پیش از آن ۴۹ درصد رشد داشته است.

خدادادی اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان سفرهای نوروزی انتظار می رود آمار تصادفات و متوفیان و مصدومان افزایش یابد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: اجرای این طرح ها و حساس سازی جامعه کمک خواهد کرد فرهنگ صحیح رانندگی کردن و رعایت موارد ایمنی نهادینه شده و در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیر گذار است.

طبق اعلام رئیس پلیس راه خوزستان ورودی مسافران نوروزی به استان نسبت به پارسال ۹۰ درصد رشد داشته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تبریک مدیرعامل شرکت فولاد در پی قهرمانی شاگردان نکونام در سوپرجام