پرتغال 3-1 ترکیه: صعود دشوار پسران سانتوس (عکس)


تیم ملی پرتغال با برتری 3-1 مقابل ترکیه به دیدار فینال پلی‌آف جام جهانی رسید.

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری که ترکیه یک ضربه پنالتی را در دقایق پایانی از دست داد، پرتغالی توانستند در نهایت به برتری برسند و در یک قدمی صعود به جام جهانی قراز بگیرند.

پرتغال بازی را بهتر آغاز کرد و همه چیز برای گلزنی این تیم در دقیقه 11 فراهم بود اما دیه‌گو ژوتا از مقابل دروازه توپ را به بیرون زد.
اما سرانجام در دقیقه 15 قفل دروازه ترکیه باز شد. بعد از اینکه شوت ژوتا به تیر دروازه ترکیه برخورد کرد، توپ برگشتی به اوتاویو رسید و او از زاویه ای نه چندان مناسب دروازه را باز کرد.

پرتغال 3-1 ترکیه: صعود دشوار پسران سانتوس (عکس)

بعد از این گل تیم ترکیه پیش کشید و یکی دو موقعیت خوب گلزنی هم داشت اما نتوانست از آنها استفاده کند. در مقابل این پرتغال بود که در دقیقه 42 به گل دوم رسید. روی ارسال دیدنی اوتاویو از سمت راست بود که ژوتا با ضربه سر دروازه ترکیه را باز کرد و نیمه اول با حساب 2-0 به پایان رسید.

پرتغال 3-1 ترکیه: صعود دشوار پسران سانتوس (عکس)

نیمه دوم را هم پرتغال بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی این تیم صاحب دو موقعیت خوب شد اما برونو سیلوا و ژوتا نتوانستند ضربات نهایی را به خوبی بزنند.
در ادامه بازیکنان ترکیه پیش کشیدند و در دقیقه 65 یکی از گل های خورده را جبران کردند. روی پاس تماشایی چنگیز اوندر بود که بوراک ایلماز صاحب موقعیت شد و با یک ضربه دقیق کار را تمام کرد.
در ادامه بازیکنان ترکیه فشار زیادی برای زدن گل تساوی روی دروازه پرتغال وارد کردند و سرانجام در دقیقه 84 صاحب یک ضربه پنالتی شدند. خطای ژوزه فونته روی اونال باعث شد تا داور بعد از استفاده از VAR نقطه پنالتی را نشان بدهد. بوراک ایلماز پشت توپ قرار گرفت اما ضربه اش را به بیرون زد.
پرتغالی ها که خطر را احساس کرده بودند، در دقایق پایانی فشار بیشتری برای زدن گل سوم روی دروازه ترکیه وارد کردند و سرانجام در وقت های تلف شده به هدف شان رسیدند. روی پاس در عمق رافائل لیائو بود که ماتیوس لوئیز با دروازه بان حریف تک به تک شد و با یک ضربه دقیق کار را تمام کرد.
در ثانیه های باقی مانده رونالدو می توانست گل چهارم را بزند اما ضربه او به تیر دروازه ترکیه برخورد کرد و در نهایت بازی با نتیجه 3-1 به پایان رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه