رویکرد سختگیرانه اندونزی به تخلفات پلتفرم‌های آنلاین


اندونزی قصد دارد قوانین سختگیرانه ای را برای مقابله با تخلفات پلتفرم‌های آنلاین وضع کند و آنها را در صورت بی توجهی جریمه و مجازات کند. به نقل از رویترز، بازار پلتفرم‌های آنلاین در اندونزی یک بازار 70 میلیارد دلاری است و مدیریت صحیح آن برای جلوگیری از آزار و اذیت مجازی، انتشار اخبار دروغین، کلاهبرداری و هرگونه مزاحمت به...

رویکرد سختگیرانه اندونزی به تخلفات پلتفرم‌های آنلاین
اندونزی قصد دارد قوانین سختگیرانه ای را برای مقابله با تخلفات پلتفرم‌های آنلاین وضع کند و آنها را در صورت بی توجهی جریمه و مجازات کند.
به نقل از رویترز، بازار پلتفرم‌های آنلاین در اندونزی یک بازار ۷۰ میلیارد دلاری است و مدیریت صحیح آن برای جلوگیری از آزار و اذیت مجازی، انتشار اخبار دروغین، کلاهبرداری و هرگونه مزاحمت به دغدغه‌ای جدی در اندونزی مبدل شده است.
مقامات اندونزی معتقدند برای وادار کردن پلتفرم‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به حذف سریع محتوای «غیرقانونی» به قوانینی سختگیرانه نیاز است. اندونزی از نظر تعداد کاربران، یکی از ۱۰ بازار برتر در سراسر جهان برای شرکت‌های اینترنتی مانند یوتیوب، گوگل، تیک تاک، توئیتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس اپ و غیره است.
به برخی از مدیران شرکت‌های آنلاین در اندونزی، در مورد این قوانین تازه توضیح داده شده و این شرکت‌ها که عمدتاً آمریکایی هستند مدعی شده‌اند رعایت این اقدامات دشوار خواهد بود، هزینه‌های عملیاتی آنها را افزایش می‌دهد و می‌تواند آزادی بیان را در چهارمین کشور پرجمعیت جهان کاهش دهد.
قوانین جدید شرکت‌های اینترنتی در اندونزی را ملزم خواهد کرد تا محتوایی را که غیرقانونی تلقی می‌شود ظرف مدت چهار ساعت حذف کنند، البته اگر درخواست دولت به‌عنوان یک درخواست «فوری» اعلام شود.
سایر درخواست‌ها، که می‌توانند از هر سازمان دولتی ارائه شوند، باید ظرف ۲۴ ساعت برآورده شوند. این قوانین که توسط وزارت‌های دارایی و ارتباطات اندونزی تهیه می‌شود، قرار است به زودی نهایی شده و از ماه ژوئن یعنی سه ماه دیگر اجرایی شوند.
مقامات اندونزیایی به شرکت‌های اینترنتی گفته‌اند که درخواست‌های «فوری» دولت شامل محتوایی می‌شود که در زمینه‌هایی مانند «امنیت، تروریسم و نظم عمومی، حفاظت از کودکان و هرزه‌نگاری» حساس تلقی می‌شود.
پس از دریافت یک شکایت رسمی، شرکت‌ها به ازای هر مورد از محتوای پاک نشده جریمه می‌شوند و جریمه‌ها در صورت بی توجهی افزایش می‌یابد. مقدار جریمه‌ها هنوز نهایی نشده است، اما ممکن است به میلیون‌ها روپیه برسد. پلتفرم‌هایی که در موارد متعدد از درخواست‌های دولت پیروی نکنند ممکن است در اندونزی مسدود شوند و کارکنان آنها با تحریم‌های کیفری روبرو شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه