3500 میلیارد ریال برای تکمیل پایانه و مسیر ارتباطی مرز رازی در خوی هزینه شده است


3500 میلیارد ریال برای تکمیل پایانه و مسیر ارتباطی مرز رازی در خوی هزینه شده است

ارومیه - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تاکنون برای ساخت پایانه رازی خوی و راه دسترسی آن بیش از 3 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تامین اعتبارات لازم برای تکمیل این پایانه در اولویت است.

به گزارش ایرنا، داریوش امانی عصر دوشنبه در بازدید از روند ساخت پایانه رازی خوی افزود: این پایانه قرار بود تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهربرداری برسد که به علت شرایط بد آب هوایی و برودت هوا و عقب افتادن مراحل ساخت، این امر محقق نشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تکمیل بخش‌های باقی‌مانده از محوطه پایانه در دستور کار قرار گرفته و تا پایان اردیبهشت تکمیل و طرح با حضور مقامات ارشد ایران و ترکیه به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ایمن سازی، نصب علایم و روکش آسفالت و راه دسترسی به پایانه رازی در فهرست طرح‌ها و اعتبارات اولویت دار امسال قرار گرفته است.

امانی با اشاره به سفرهای نوروزی در جاده های کشور افزود: از آغاز تعطیلات نوروزی تردد در جاده‌های کشور بیش از ۴۸ درصد افزایش داشته و تصادفات نیز رو به کاهش است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای نوسازی ماشین آلات راهداری کشور در سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: با تغییرات اساسی در بودجه و صدور احکام جدید امسال بخشی از ماشین آلات راهداری از طریق واردات و خرید نوسازی می شود.

به گزارش ایرنا، مرز رازی خوی سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی است و نقش موثری در رونق اقتصادی منطقه دارد؛ پیشرفت اجرایی پایانه مرزی این شهرستان تاکنون بالای ۹۷ درصد بوده و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

گمرک مرزی رازی در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهرستان خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد؛ خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی بوده و حدود ۱۳۰ کیلومتر با ارومیه، مرکز استان فاصله دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟