وقوع 115 فقره تصادف در جاده‌های گیلان


وقوع 115 فقره تصادف در جاده‌های گیلان

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به وقوع 115 فقره تصادف در جاده‌های استان در این مدت گفت: متاسفانه در این مدت 7 نفر در تصادفات جاده‌ای گیلان کشته و 138 نفر مجروح شدند.

سرهنگ جاور صفاری در در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تردد در محورهای استان اظهار کرد: از ۲۵ اسفند همزمان با آغاز طرح نوروزی پلیس راه و شروع سفرهای نوروزی به گیلان تاکنون، یک میلیون و ۹۴ هزار و ۸۰۶ خودرو وارد استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به وقوع ۱۱۵ فقره تصادف در جاده‌های استان در این مدت، افزود: تعداد تصادفات جرحی در سفرهای نوروزی امسال به گیلان ۳۳ درصد و تعداد مصدومان ۳۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است، متاسفانه در این مدت ۷ نفر در تصادفات جاده‌ای گیلان کشته و ۱۳۸ نفر مجروح شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد ورودی به استان از محور قزوین به رشت بوده است، تصریح کرد: عامل اصلی بی‌توجهی به‌جلو و تصادف در رانندگی استفاده از تلفن‌همراه است، همچنین ۲۴ درصد تصادفات به‌دلیل سرعت‌های غیر مطمئنه و ۳۳ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو در حین رانندگی بوده؛ ۶۱ درصد تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی رخ داده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند