بیش از 47 هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های تاریخی زنجان بازدید کردند


بیش از 47 هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های تاریخی زنجان بازدید کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با اجرای طرح نوروزی از 26 اسفند 1400 تا 9 فروردین جاری 47 هزارو 306 نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند از این تعداد 35 هزارو 806 نفر را بازدیدگان آثار تاریخی و 11 هزارو 500 نفر را مذهبی تشکیل می‌دهند.

امیر ارجمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بازه زمانی یاد شده ۴۷ هزار و ۳۰۶ گردشگر داخلی و خارجی از آثار تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کردند که این آمار فقط از طریق فروش بلیت بوده است.

وی مجموع ا مسافران نوروزی قامت کننده از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۹ فروردین سال جاری را ۱۳ هزار و ۶۱۲ نفر عنوان کرد و گفت: میزان اقامت در هتل‌های استان ۲ هزارو ۴۵۳ نفر معادل ۱۸.۲ درصد، مهمانپذیر۲ هزار ۴۵۸ نفر معادل ۱۸.۶ درصد و اقامتگاه‌های بومگردی ۸۵۹ نفر معادل ۶.۳۱ درصد بوده است.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس در این مدت میزان اقامت در اقامتگاههای موقت" از قبیل کمپ، کانکس، چادر مسافرتی"یکهزار و ۳۰۴ نفر معادل ۹.۵۸ درصد و در تاسیسات اقامتی نیز وابسته به آموزش و پرورش استان شامل مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان و غیره نیز چهار هزار و ۴۶۴ نفر معادل ۳۲.۷۹ درصد اعلام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: در همین مدت مجموع بازدیدهای نظارتی از از مراکز اقامتی، شامل دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز پذیرایی بین راهی استان ۲۳۰ مورد بوده که شمار بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی ۹۶ و دفاتر خدمات مسافرتی ۳۶ مورد بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به نظارت های انجام گرفته از تاسیسات گردشگری استان در مدت یاد شده ۱۰ مورد تشویق به دلیل خدمات‌دهی مناسب به گردشگران نوروزی و ۳۳ مورد تذکر به دلیل نقص در این خدمات صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان خاطرنشان کرد: تعداد اخطار کتبی سه فقره بوده و شکایات واصله از دفاتر خدمات مسافرتی و تور نیز یک فقره بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان