ارائه خدمات به قشموندان در بنادر لافت و پهل ساماندهی شد


ارائه خدمات به قشموندان در بنادر لافت و پهل ساماندهی شد

قشم - ایرنا - رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ساماندهی ارائه خدمات به قشموندان در بنادر لافت و پهل خبر داد و گفت: با هدف رفاه حال ساکنین بومی این جزیره یک باجه فروش بلیت الکترونیک توسط سازمان منطقه آزاد در بندر لافت راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، رامین جعفرپور افزود: به علت عدم استقبال از افزایش هزینه بلیت و عدم صدور بلیت قشموندان با قیمت مصوب، این باجه الکترونیک خدمات رسانی به قشموندان و ساکنان جزیره فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: باجه ایجاد شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه سال جاری به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اضافه کرد: همچنین ارائه خدمات به متقاضیان ثبت پلاک خودرو، ثبت صدور و تمدید کارت شهروندی نیز تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه در بندر پهل صورت می‌گیرد.

به گفته جعفرپور؛ این اقدامات با هدف ساماندهی فوری بنادر لافت و پهل جهت تسهیل خدمات دهی مناسب به گردشگران و قشموندان و جلوگیری از اتلاف وقت مسافران و گردشگران صورت می‌گیرد.

اسکله بندرپهل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین تردد شهروندان دو شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیر دریایی بندرهای پهل بندرخمیر و لافت جزیره قشم تنها مسیری است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت وآمد می‌کنند.

شهرستان خمیر بواسطه فاصله نزدیک با قشم پل ارتباط دریایی حمل ونقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت ازبندرپل به لافت است.

اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و سه کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد درواقع کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستو صالحی: امیر تتلو را یک بار در تهران دیدم/ در ترکیه فحشم داد