امام جمعه ملایر: 12 فروردین سالروز پایان دادن به حاکمیت استبداد است


امام جمعه ملایر: 12 فروردین سالروز پایان دادن به حاکمیت استبداد است

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر 12 فروردین را سالروز تشکیل حاکمیت اسلام و دین خدا در این کره خاکی دانست و گفت: این روز بزرگ سالروز حاکمیت ارزش‌ها و پایان دادن به حاکمیت استبداد است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: ۱۲ فروردین روز نه بزرگ به مستبدان و مستکبران و لبیک‌گویی به حاکمیت دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی این امنیت، آرامش، عزت، قدرت و پیشرفت ها در عرصه‌های مختلف را با کوله‌باری از تجربه وارد قرن پانزدهم کرده است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه آغاز قرن ۱۴ زمانی بود که استبداد و استکبار در این کشور بیداد می‌کرد، خاطرنشان کرد: زمانی مستکبران و طاغوتیان تمام خواسته‌های خود را بر کشور ما تحمیل می‌کردند، اما در ۴۳ سال پایانی قرن ۱۴، این نظام اسلامی بود که خواسته‌هایش را به دشمنان تحمیل کرد.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به اینکه قرن ۱۴ را با تاریکی آغاز کردیم و با نورانیت، شفافیت و نور اسلام این قرن را به پایان رساندیم، ادامه داد: طبق گفته سردار شهید سلیمانی، جمهوری اسلامی حرم است و این حرم مقدس جمهوری اسلامی بود که طومار داعش را در هم پیچید.

به گفته وی مشکلاتی هم در کشور وجود دارد که طبیعی است و عمده‌ترین مشکل ما در نوع تربیت است، روزی شهدا با شجاعت، مجاهدت و از جان‌گذشتگی از جمهوری اسلامی دفاع کردند، امروز نوبت من و شماست که نیروی خوبی برای این نظام تربیت کنیم.

خطیب جمعه ملایر عمل به منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب و ارائه خدمت جهادگونه را از ضروریات دانست و اظهار داشت: این نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که به بسیاری از کشورهای اسلامی قدرت جسارت داد تا مقابل کشورهایی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستند.

حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت جرات و جسارت را از جمهوری اسلامی آموخت، افزود: نظام اسلامی ایران در قرن ۱۴ مقابل ۲ ابرقدرت جهانی ایستاد.

وی قرن ۱۵ را قرن انفجار نور در عرصه‌ جهانی و به وسعت بین‌المللی دانست و گفت: امروز دوران بیداری اسلامی است و دشمنان هیچ اجلاسیه‌ای علیه نظام اسلامی نمی‌توانند برگزار کنند و مسلمانان توافق آن اجلاسیه را خنثی خواهند کرد.

حجت الاسلام برقراری بر لزوم تلاش برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: باید تولید مبتنی بر دانش‌بنیان را جدی بگیریم و محتواهای فاخر تولید شود.

به گفته‌ وی مطالبات از دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید پیگیری و کارگروه‌هایی در کشور، استان و شهرستان برای تحقق شعار سال تشکیل شود.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان، بر لزوم آماده‌سازی برای ورود به ماه نزول قرآن تاکید کرد و افزود: آماده‌سازی، معرفت‌افزایی، دیانت، طهارت، مراقبت و تداوم در اعمال ماه مبارک رمضان را از کارهای مهم در ماه مهمانی خدا عنوان کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فرود اضطراری بالگرد نخست وزیر ارمنستان + فیلم