جزیره آشوراده سکوی توسعه اقتصادی گلستان است


جزیره آشوراده سکوی توسعه اقتصادی گلستان است

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه با تاکید بر اجرای پروژه گردشگری جزیره آشوراده به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی رییس جمهور گفت: این جزیره سکوی توسعه اقتصادی گلستان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: اجرای کامل این طرح می‌تواند گلستان را به قطب گردشگری تبدیل کرده و درهای توسعه و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را به روی سرمایه‌گذاران باز کند.

وی بیان کرد: اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده، لایروبی خلیج گرگان، حل مشکل پتروشیمی، تکمیل کریدور شمال جنوب و زهکشی اراضی کشاورزی مهمترین مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان بود که تکمیل آن‌ها تحول زیادی در استان ایجاد خواهد کرد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: رییس جمهور بطور قاطع و جدی پای مصوبات این سفر ایستاده و اگر کوتاهی در اجرای پروژه‌ها و مصوبات باشد، مسوولین استانی مقصر اصلی هستند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" افزود: کشاورزی و امنیت غذایی از مسایل مهم جهان است که این ۲ به هم گره خورده و برای کاهش دغدغه‌های این بخش، کشاورزی باید بر پایه دانش و علم باشد.

وی با خطاب قرار دادن شهردار گرگان گفت: قیمت زمین و خانه در برخی مناطق گرگان به قدری بالا است که جوانان در ابتدای زندگی قادر به خرید آن نیستند که نیاز است، شهرداری در بافت قدیم با اجرای طرحی مناسب واحدهای ارزان قیمت ساخته و در اختیار جوانان قرار دهد.

به گزارش ایرنا، جزیره آشوراده یکی از ظرفیت‌های بی بدیل گردشگری کشور است که به دلیل داشتن ساحل بکر و چشم انداز بدیع فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی دارد.

جزیره آشوراده که تمام سال میزبان انواع پرندگان بومی و مهاجر است در سال ۱۳۵۴ جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد، این جزیره در ۲ کیلومتری غرب بندرترکمن در حوزه استحفاظی استان گلستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا