امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان رضوی به مصدومان 136 حادثه در نوروز 


سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌ احمر...
سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌ احمر استان از 25 اسفند تا 13 فروردین ماه به حدود 730 حادثه‌دیده از 136 حادثه امدادرسانی کردند.

دکتر سید آرش سید صالحی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طرح ملی نوروزی ۱۴۰۱ اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در راستای اجرای طرح ملی نوروزی که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ادامه داشت، در ۲ حوزه خدمات امدادی و خدمات بشردوستانه به زائران و مسافران خدمات‌رسانی کرد.

وی با اشاره به خدمات امدادی هلال احمر در این مدت افزود: از مجموع ۱۳۶ حادثه‌ای که در سطح استان رخ داد، نیروهای هلال احمر در ۹۷ عملیات جاده‌‎ای، چهار عملیات برف و کولاک، یک عملیات آتش‌سوزی جنگل، ۹ عملیات کوهستان، ۱۳ عملیات حضوری، ۲ عملیات مناسبتی و ۱۰ عملیات خدمات شهری خدمت‌رسانی کردند.

صالحی افزود: این عملیات‌ها توسط نیروهای هلال احمر خراسان رضوی حاضر در ۲۶ پایگاه‌ ثابت و هشت پایگاه‌ موقت ۲۴ مرکز اورژانس انجام شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: در این مدت به ۴۴۴ مصدوم خدمات امدادی ارائه شد و ۸۶ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۸۶ نفر امدادرسانی شده و ۱۱۳ نفر مورد درمان سرپایی قرار گرفتند. در کنار این‌ها در این مدت ۲۱ مورد اسکان اضطراری افراد در راه مانده انجام گرفت.

صالحی با اشاره خدمات بشردوستانه این جعیت نیز خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۵۰ هزار و ۱۱۶ خدمت ایمنی سلامت، ۶۹ هزار و ۹۶۰ خدمت سحاب و ۱۶۳ هزار و ۱۷۶ خدمت فرهنگی و آموزشی انجام شده است. همچنین طی این ایام ۱۹۲ هزار و ۳۷۴ محصول فرهنگی مورد نیاز از قبیل نقشه و... بین افراد توزیع شده و ۲۰ هزار و ۱۰ خدمت در قالب پویش بهرفت و ۶۷۸۱ خدمت در قالب پویش چلچراغ انجام شده است.

وی اضافه کرد: این خدمات و عملیات‌ توسط ۹۱۹ نیروی عملیاتی، ۲۸۸۵ نیروی داوطلب، ۹۰۵ تیم عملیاتی، یک تیم آنست، ۱۶۶ خودروی عملیاتی و یک عدد بالگرد انجام شده است.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید