توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی موجب ارتقای کیفیت تولید می‌شود


توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی موجب ارتقای کیفیت تولید می‌شود

قزوین - ایرنا - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ایجاد و توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان بازوان توانمند وزارتخانه می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت تولید و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی شود.

به گزارش ایرنا، عین الله کشاورز ترک روز سه شنبه در دیدار با اعضای تشکل های کارگری استان قزوین، افزود: با توجه به اینکه تشکل‌ها از نزدیک با مسائل حرفه‌ای و اقتصادی کارگران و کارفرمایان روبه رو هستند می تواند به واسطه مشارکت و تخصصی که دارد در تصمیم‌ گیری‌های دولت مفید واقع شود.

وی اضافه کرد: تشکل های کارگری در تحقق مطالبات کارگران اعم از وضعیت معیشت، حقوق و دستمزد، بیمه و قراردادهای کار و تشکل های کارفرمایی در پیگیری و حل مشکلات بنگاه های اقتصادی و مطالبات کارفرمایان از دولت نقش به سزایی دارد و باید زمینه و بستر فعالیت آنها را هموار و فراهم کرد.

کشاورز افزود: در حال حاضر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار و تولید و تصمیم‌سازی‌های کلان استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و توسعه و تقویت آنها در محیط‌های کار و تولید موجب تنظیم رابطه کارفرما و کارگر شده و از تنش‌های کاری جلوگیری می‌کند.

در ادامه این دیدار رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین نیز به بیان دیدگاه ها، مسایل و مشکلات موجود در این حوزه پرداخت.

آیت اسدی افزود: کارگران بازوی توانای دولت در چرخه اقتصاد هستند و توجه به تشکل های کارگری می تواند دغدغه این گروه را کمتر کند.

محمد امانی دبیر و نماینده تشکلات کارگری در مراجع حل اختلاف و کمیته‌ سخت و زیان آور استان نیز در این جلسه گفت: تشکل های کارگری به عنوان دپارتمان جامعه کارگری هستند که با آسیب شناسی مشکلات و ارائه راهکار می توانند در تصمیم گیری مسئولان برای حل مشکلات تاثیرگذار باشند و باید از ظرفیت آنها بیشتر و بهتر استفاده کرد.

استان قزوین ۳۴۲ تشکل کارگری و کارفرمایی شامل ۳۵ شورای اسلامی کار، ۱۶۷ نمایندگان کارگر، ۷۰ انجمن صنفی کارگری، ۵۶ انجمن صنفی کارفرمایی، ۶ کانون کارگران بازنشسته، چهار کانون انجمن صنفی کارگری، ۲ کانون انجمن صنفی کارفرمایی استانی، یک کانون شورای اسلامی کار و یک مجمع نمایندگان کارگر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !