روزهای پرحادثه در حوزه ابهر اتوبان زنجان - قزوین


روزهای پرحادثه در حوزه ابهر اتوبان زنجان - قزوین

رئیس هلال‌احمر ابهر از 10 تصادف جرحی و خسارتی در طرح ملی نوروزی امداد و نجات جاده‌ای در این شهرستان خبر داد.

ابراهیم کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هلال‌احمر ابهر در طرح ملی امداد و نجات و ایمنی سفرهای نوروزی با یک پایگاه ثابت در کیلومتر ۱۱۰ اتوبان زنجان - قزوین و یک پایگاه موقت در هتل لاله هیدج و یک پست خدمات ایمنی و سلامت سفر در مجتمع خدماتی رفاهی پاسارگاد ابهر به هم‌وطنان‌مان خدمات ارائه می‌کرد، گفت: این طرح در مجموع با فعالیت داوطلبانه ۴۵ نفر نجات‌گر متخصص داوطلب و ۲۶ نفر از جوانان داوطلب همراه بود.

وی با توضیح این مطلب که با توجه به محدودیت‌های سفر بابت بیماری منحوس کرونا که طی دو سال گذشته در تعطیلات نوروزی اعمال شده بود، امسال با افزایش قابل توجه مسافرت‌های نوروزی شاهد ترافیک سنگین و متاسفانه در پی آن با حوادث جاده‌ای نیز روبه‌رو بودیم، ادامه داد: فقط طی دو روز گذشته با توجه به پایان تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران متاسفانه ۵ حادثه جرحی و مالی رخ داد و در پی آن یک نفر از هم‌وطنان نیز فوت شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ابهر با اشاره به اقدامات امدادی، درمانی و رهاسازی مصدومان توسط نجات‌گران پایگاه‌های جاده‌ای این شهرستان، افزود: طی این طرح در محدوده استحفاضی شهرستان ابهر ۱۰ مورد تصادف فوتی، جرحی و خسارتی را شاهد بودیم که متاسفانه یک نفر فوتی و ۲۵ نفر مصدوم بر جای گذاشت.

کاظمی تاکید کرد: عمده عوامل حوادث جاده‌ای سرعت و سبقت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو، خواب‌آلودگی، حرف زدن با تلفن همراه یا سرنشینان بوده که لازم است رانندگان هنگام سفر ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، هر یک ساعت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم در صورت بروز حوادث جاده‌ای و طبیعی مانند سیل، زلزله و ... با مرکز فرماندهی کنترل و مدیریت عملیات ۱۱۲ شماره ملی امداد و نجات هلال‌احمر تماس گرفته و گزارش حوادث را اعلام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه