به طور قطعی یکشنبه اول ماه رمضان 1401 است


 به طور قطعی یکشنبه اول ماه رمضان 1401 است

قاضی میرسعید گفت: به صورت قطعی و یقینی و بدون هیچ گونه شک و تردیدی روز یکشنبه چهاردهم فروردین ماه اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود و بی‌شک فردا شنبه 13 فروردین ماه مصادف با آخرین روز ماه شعبان است.

محسن قاضی میرسعید، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به وضعیت استهلال ماه مبارک رمضان و اعلام آخرین روز ماه شعبان گفت: به صورت قطعی و یقینی و بدون هیچ گونه شک و تردیدی روز یکشنبه چهاردهم فروردین ماه اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود و بی‌شک فردا شنبه ۱۳ فروردین ماه مصادف با آخرین روز ماه شعبان است.

وی افزود: در غروب روز 29 شعبان 1443 برابر با 12 فروردین 1401 مطابق با اول اوریل 2022 هلال ماه رمضان فقط درکشور ایالات متحده امریکا – مرکز و غرب کشور کانادا – امریکای مرکزی و شمال غرب و قسمتی از شرق امریکای جنوبی فقط با ابزار قابل رویت میباشد.به غیر از مکانهای قید شده در هیچ نقطه از جهان هلال ماه حتی با قویترین ابزار نیز قابل رویت نخواهد بود.


قاضی میرسعید تصریح کرد: یک هلال بحرانی در صبحگاه پنجشنبه 31 مارس 2022 مطابق با 11 فروردین1401 در انتظار رصدگران رویت هلال ماه بود هلالی با فاز نسبتا زیاد در پهنه ایران اما بسیار نزدیک به خورشید و همین موضوع باعث شده تا یک هلال سخت اما جذاب را پیش رو داشته باشیم.

این هلال در مناطق جنوبی کشور به علت عرض دایره البروجی منفی وضعیت بهتری را داراست لذا رصدگران محترم در شرایط مناسب اب و هوایی با ابزاری نسبتا قوی می توانند هلالی با طول کمان و فاز مناسب در شرایطی که روشنی اسمان رویت این هلال را سخت خواهد کرد را شاهد باشند.

وی عنوان کرد: بدیهی است رویت این هلال درپهنه کشورمستلزم دارا بودن ارتفاعی مناسب از سطح دریا ، ابزار مناسب ، تجربه کافی رصدگر و همچنین تجربه ثابت کرده رویت ان در همان پنج الا هفت دقیقه اول امکان پذیر ودر غیر اینصورت روشنی اسمان مانع از رویت ان می‌گردد.ضمنا رصدگرانی که از تلسکوپ های مناسب اقدام به رصد میکنند میتوانند تا چند ساعت بعد از طلوع خورشید این هلال زیبا را ردیابی کنند.

پایان پیام/296

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ارسال 4 هزار و 899 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری