ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به زیباترین سجایای اخلاقی است


ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به زیباترین سجایای اخلاقی است

کرمانشاه - ایرنا- یکی از مدرسان حوزه و دانشگاه ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای نزدیک شدن به زیباترین و پسندیده ترین سجایای اخلاقی و صفات نیک انسانی دانست و گفت: این ماه مبارک افراد را از زشتی و گناهان بازمی‌دارد.

حجت‌الاسلام «عبدالله کریمی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: نگاه به این ماه صرفا به عنوان ماهی که در آن نباید بخوریم و بیاشامیم اشتباه و بسیار سطحی است و هیچگونه سنخیتی با فلسفه روزه داری ندارد.

وی ادامه داد: دستور الهی تاکید بر کنترل کردن وجه انسانی بشر در ماه رمضان و تلاش برای پیش بردن آن به سمت معنوی شدن است، همان راهی که علما و مقربان درگاه الهی طی کردند و عاقبت بخیر شدند.

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه دروغ نگفتن، غیبت نکردن، تهمت نزدن و اذیت و آزار نرساندن از جمله ویژگی هایی است که فرد روزه دار باید از آن برخوردار باشد، گفت: حتی اگر افرادی این ویژگی های بداخلاقی را هم دارا باشند به مرور با روزه گرفتن می توانند آن را اصلاح کنند.

مدرس حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه روزه گرفتن بسیاری از خصایل زشت را از آدم دور می کند، افزود: غیبت کردن و تهمت زدن از جمله آن هاست که عقوبت های زیادی هم در این دنیا و هم در آخرت برای انسان به همراه دارد.

وی ماه مبارک رمضان را ماه تمرین دوری از تهمت و غیبت دانست و گفت: روزه فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست در صورتی که این کار در سخن هم باید اتفاق بیافتد؛ یعنی در بعضی از ادیان روزه سکوت گرفته می شد اما در اسلام گفته شده که حرف بد زده نشود و لازم است افراد زبان خود را از بدگویی نسبت به دیگران باز دارند.

حجت الاسلام کریمی در پایان اطعام نیازمندان را یکی از موارد مستحب و سفارش شده عنوان کرد و گفت: این کار از صواب بسیار زیادی برخوردار است تا جایی که امام صادق(ع) می فرمایند کسی که ۲ فرد مؤمن را افطاری دهد، بر خداوند است که او را وارد بهشت کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گلزار شهدای کرمانشاه میزبان مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان