حدود 13 هزار نفر از بناهای تاریخی و گردشگری تایباد دیدن کردند


حدود 13 هزار نفر از بناهای تاریخی و گردشگری تایباد دیدن کردند

مشهد- ایرنا- فرماندار تایباد گفت: 12 هزار و 932 نفر از 28 اسفند ماه پارسال تا پایان 14 فروردین ماه کنونی و تعطیلات نورزی امسال، از بناهای تاریخی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند که نسبت به تعطیلات نوروزی سال 98 و قبل از شیوع بیماری کرونا 20 درصد افزایش را نشان می دهد.

مهدی دونده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از بنای تاریخی و مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، بنای تاریخی رباط عباس آباد، میل کرات و مزار شاهزاده قاسم در شهر مشهد ریزه بوده است.
وی ادامه داد: در این مدت ۱۱۶ مسافر و گردشگر نوروزی نیز در هتل، مدارس و اماکن اقامتی این شهرستان اسکان یافتند.

فرماندار تایباد به تردد مسافران ایرانی و خارجی در گمرک مرزی دوغارون اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروز امسال، روزانه به طور میانگین ۲ هزار و ۲۰۰ مسافر از سمت کشور افغانستان و از طریق مرز زمینی دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شدند که در همین معبر زمینی، خروج مسافران از سمت مرز دوغارون به سمت کشور افغانستان میانگین روزانه به هزار و ۸۰۰ مسافر ایرانی و افغانستانی رسید.

دونده برگزاری جشن نوروزگاه در روستای هدف گرشگری "پشته" از توابع بخش مرکزی شهرستان تایباد را یکی از مهمترین برنامه های نوروزی امسال عنوان کرد و افزود: این سومین جشن نوروزگاه تایباد در سال جدید بود که با استقبال خوب مسافران و گردشگران رو به رو شد.

۷۰ اثر تاریخی شهرستان تایباد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نماینده چناران در مجلس: تبادلات تجاری با دیگر کشورها باید توسعه یابد