دریا پایان هفته در قشم و بندر عباس مواج و متلاطم است


دریا پایان هفته در قشم و بندر عباس مواج و متلاطم است

قشم - ایرنا - کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد: روزهای جمعه و شنبه، دریا در نواحی مرکزی هرمزگان از جمله قشم، بندرعباس، لارک، هرمز و هنگام با وزش بادهای جنوب غربی به خصوص در ساعت های عصر، مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

مرتضی فاخری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای پایانی آخر هفته علاوه بر مه گرفتگی و کاهش دید افقی در ساعت های اولیه صبح، شاهد گردوغبار محلی و تداوم دید کم در ساعت های عصر نیز خواهیم بود.

وی توضیح داد: با توجه به افزایش سرعت این بادها به بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت و ایجاد موج هایی فراتر از یک متر، از دریانوردان و گردشگران درخواست می شود ضمن توجه به هشدارهای جوی، موارد ایمنی را رعایت کرده و از فعالیت در مناطق بحرانی، به طور جدی خودداری کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟