چه زمان هایی آب بنوشیم؟!


چه زمان هایی آب بنوشیم؟!

آب حیات بخش ترین عنصر زندگانی است و نقش بسیار مهمی در سلامت انسان دارد، با این حال همین آب باید در زمان هایی مناسب و به درستی مصرف شود تا بیشترین و بهترین تاثیر را داشته باشد. پزشکان به‌طور‌کلی توصیه می‌کنند که مردان حداقل 13 فنجان و زنان 9 فنجان در طول روز آب بنوشند.صرف‌نظر از این که بدن برای هیدراتاسیون به آب نیاز دارد، باید بدانید که نوشیدن آب...

نواندیش: آب حیات بخش ترین عنصر زندگانی است و نقش بسیار مهمی در سلامت انسان دارد، با این حال همین آب باید در زمان هایی مناسب و به درستی مصرف شود تا بیشترین و بهترین تاثیر را داشته باشد. پزشکان به‌طور‌کلی توصیه می‌کنند که مردان حداقل ۱۳ فنجان و زنان ۹ فنجان در طول روز آب بنوشند.

به‌گزارش زهرا حسین زاده از سرویس سلامت نواندیش، هلث در مورد بهترین زمان های نوشیدن آب نوشت: صرف‌نظر از این که بدن برای هیدراتاسیون به آب نیاز دارد، باید بدانید که نوشیدن آب یک کار هوشمندانه است و شما باید بدانید که چه زمان‌هایی برای نوشیدن آب مناسب هستند، مثلا نوشیدن آب همراه با غذا بر خلاف باور عموم به هضم غذا کمک می‌کند. نوشیدن آب در کنار غذاهای پر فیبر بسیار مهم است. بنابراین اگر بشقاب خود را با غذاهای گیاهی پر می‌کنید، آب نیز بنوشید!

چه زمان هایی آب بنوشیم؟!

بهترین زمان های نوشیدن آب:

صبح‌ها،یک تا دو فنجان آب بنوشید

یک لیوان آب، قبل از غذا بنوشید

یک لیوان آب بعد از وعده غذایی بنوشید

به‌جای قهوه، برای رفع کسالت ظهر، آب بنوشید

وقتی سردرد دارید، آب بنوشید

قبل از خواب یکیا دو جرعه آب بنوشید



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید