امام جمعه شیراز: آمریکا و صهیونیسم به دنبال تفرقه در امت اسلامی هستند


امام جمعه شیراز: آمریکا و صهیونیسم به دنبال تفرقه در امت اسلامی هستند

شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اقدام یک فرد تکفیری در حمله به سه روحانی در حرم مطهر رضوی گفت: تجربه طولانی سیاسی ملت ایران، دست توطئه جنایت و خیانت رژیم صهیونیستی و آمریکا را برای ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی پشت این قضیه کاملا حس می‌کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: فریاد نهایی ما باز هم «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: به روح مطهر روحانیونی که به واسطه کار جهادی کردن و خدمت به مردم لیاقت شهادت پیدا کردند درود می‌فرستیم و برای بازماندگان آنها از پیشگاه خداوند متعال طلب صبر جمیل داریم و امیدواریم قاتل و ضارب آنها به دار مجازات آویخته شوند؛ این اتفاقات جز با ظهور امام زمان (عج) جبران نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.
هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد در منطقه شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) بودند.
حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شدند که حال عمومی حجت الاسلام پاکدامن به وضعیت پایدار رسید و سپس به بیمارستان رضوی انتقال یافت اما حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.
آیین تشییع حجت الاسلام اصلانی روز پنجشنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و پیکر مطهر آن شهید در صحن جمهوری و در کنار مزار شهدای انفجار حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شد.
آیین تشییع پیکر حجت الاسلام دارایی نیز امروز جمعه از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اطاعت از ولی فقیه زمینه‌ساز انتخاب مسیر درست

نمایندهدولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: در اطراف جهان اسلام مسائلی وجود دارد که هر کدام از این مسائل قابل تحلیل و بررسی است. ما نباید از این مسائل غافل باشیم. هرچند اگر ما یک قاعده کلی را مراعات کنیم می‌توانیم بهتر این مسایل را تحلیل کنیم.

دژکام گفت: در همه این مسائل که در داخل و خارج از کشور می‌گذرد باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که ما یک دستور الهی داریم تا بتوانیم مسیر را درست انتخاب کنیم و این دستور الهی اطاعت از ولی امر است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان دیدگان امت، همه این مسائل را در نظر دارند و ایشان هر زمان که ملت بخواهد مسیر نادرستی را انتخاب کند، تذکر می‌دهند.

دژکام بیان داشت: ما باید چشممان به این باشد که نگاه رهبر معظم انقلاب به کدام جانب است و همین قاعده کلی برای هدایت ما کافی است. البته نباید از مسائل بی‌خبر باشیم‌.

وی عنوان کرد: بعضاً ذهنیت این است که همه این مسائل در نمازجمعه تحلیل شود. در صورتی که وظیفه ائمه جمعه این نیست که به تحلیل این مسائل بپردازد. برخی مسائل که توسط ائمه جمعه مطرح می‌شود از باب خیرخواهی برای مسلمانان است اما جهت‌گیری و تصمیم، مخصوص ولی امر است و ما باید خود را مطیع ولی امر بدانیم. این به معنای آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) است.

دژکام گفت: متأسفانه برخی اوقات تحلیلگران از دیدگاه رهبر عقب می‌مانند و تحلیل‌های آنها ممکن است افراد را در فرمانبرداری از ولایت ضعیف کند.

وی گفت: پاکستان به عنوان همسایه شرقی کشور ما محسوب می‌شود و بدون شک اتفاقاتی که در این کشور در حال رقم خوردن است از جمله جابه‌جایی نخست‌وزیر و انتخابات زودتر از موعد بر منطقه، تاثیر دارد؛ لذا امیدوار هستیم تحولات این کشور به نفع اسلام و نظام اسلامی رقم بخورد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: مردم عرب و شریف یمن در جبهه مقاومت هم کاری کارستان کرده‌اند، هیچ وقت ما نمی‌توانیم هشت سال مقاومت زن، مرد، کودک، جوان و پیر مردم یمن را در جهت رسیدن به اهداف اسلامی فراموش کنیم و وظیفه داریم برای پیروزی آنها دعا کنیم.

وی بیان داشت: در ایامی که گذشت قدرت نظامی مردم یمن به لطف خداوند متعال در جبهه استکبار که در رأسش آمریکا است منجر به متحول شدن صحنه جنگ شد. امیدواریم در ماه مبارک رمضان پیروزی قاطع نصیب مردم یمن شود.

دژکام با اشاره به رخدادهای فلسطین گفت: در حال حاضر مردم فلسطین می‌توانند از حق خود دفاع کنند. این حرکت آغاز شده و ما مطمئن هستیم مسیری را که رهبر معظم انقلاب برای امت اسلامی ترسبم کردند، به موفقیت و پیروزی می‌انجامد.

دژکام گفت: مردم فلسطین باید روی پای خود بایستند و نیازی نیست برای مقابله با اسرائیل به کشورهایی مانند عربستان نیازمند باشند.

وی گفت: روز سه شنبه دهم ماه مبارک رمضان مصادف با روز رحلت حضرت خدیجه مادر مکرمه حضرت زهرا(س) و همسر گرامی پیامبر (ص) که خدمت این بانوی عظیم شأن به اسلام و تلاشی که برای پیشبرد اسلام کرده است نباید فراموش شود.

دژکام ادامه داد: در بین مردان و زنان، کسانی که بخواهند به مقام انسان کامل برسند اندک است اما حضرت خدیجه (س) به مقام انسان کامل رسیده و این درجه را به واسطه جهادی که در راه خدا کرد به دست آورده است.

ترویج معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت تقوا برای مسئولان

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های اول نماز جمعه شیراز نیز گفت: سبک زندگی اسلامی و دینی ما جدا از آنچه که همه انسان‌ها از زندگی متوجه می‌شوند دارای عمق و معنای خاصی است که تفاوت بسیاری بین زندگی دینی و غیر دینی می‌گذارد.

دژکام ادامه داد: در قرآن کریم آمده است کسانی که دین ندارند، فقط ظاهر زندگی را متوجه می‌شوند اما کسانی که خدا را قبول داشته باشند، همه کارهایشان عطر و بوی دیگری پیدا می کند و معنویت وارد زندگی‌شان می‌شود.

وی بیان داشت: تفاوت زندگی دینی و غیردینی در معنویتی است که در سبک زندگی اسلامی وجود دارد و همه مسلمانان باید این معنویت را در خود پرورش دهند و به دیگران بیاموزند.

دژکام با اعتقاد به اینکه امکان توجه به معنویت از سوی مردم در ماه مبارک رمضان بیشتر است، گفت: رهبرمعظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم انقلاب به این موضوع تأکید بسیاری داشتند که باید معنویت را رواج دهیم.

وی با بیان اینکه تقوا برای مسئولان واجب‌ است افزود: خطاهای رفتاری مدیران آنها را به قعر جهنم می‌برد. مدیری که نشسته پشت میز و تقوا ندارد مانند کسی است که سوار بر اسبی شده که زمامش در دستش نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: مسئولیت پذیرفتن یعنی سوار بر مرکبی شده‌ایم که اگر نتوانیم با تقوا رامش کنیم ما را به زمین می‌زند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انگبین زنبورستان‌های کازرون کام شهروندان را شیرین کرد