دریا روز شنبه مواج و اتخاذ تمهیدات برای تردد ایمن شناورها ضروری است


دریا روز شنبه مواج و اتخاذ تمهیدات برای تردد ایمن شناورها ضروری است

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی جزیره قشم تنگه هرمز، برخی نقاط خلیج فارس و دریای عمان را امروز - شنبه 20 فروردین 1401 - نسبتا مواج و متلاطم پیش بینی کرد و خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها در این مناطق شد.

محمد کاملی دیرستانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی(استان هرمزگان و جزیره قشم)، افزود: طبق پیش بینی های انجام شده وضعیت جوی امروز در ساعت های صبح پدیده شاخص در مناطق دریایی و جزایر خلیج فارس، مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبار محلی ثبت و گزارش شده و آسمان استان هرمزگان در بعدازظهر با گذر ابر همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در ساعت های بعداز ظهر در مناطق شرقی استان هرمزگان افزایش سرعت باد و خیزش گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود و در روز یکشنبه نیز در ساعت های بعدازظهر در تمامی مناطق استان افزایش سرعت باد با احتمال خیزش گردوغبار پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: طبق پیش بینی های انجام شده وضعیت دریایی امروز در ساعت های بعدازظهر و شب، دریا با افزایش باد جنوب غربی در محدوده تنگه هرمز و برخی نقاط خلیج فارس و دریای عمان متلاطم خواهد شد، سرعت وزش باد در محدوده تنگه هرمز تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و در سایر مناطق دریایی تا ۳۶ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

دیرستانی اضافه کرد: شایان ذکر است تا روز چهارشنبه، دریا با وزش بادهای جنوب غربی - شمال غربی به ویژه در ساعت های بعدازظهر و شب متلاطم خواهد شد.

وی اظهار داشت: توصیه می شود در این ساعت ضمن خودداری از تردد شناورهای سبک و قایق های تفریحی و احتیاط برای تردد شناورهای مسافربری، تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان صورت پذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به وضعیت دمایی نیز گفت: طبق پیش بینی های انجام شده ۲ روز آینده نوسانات ۱ تا ۲ درجه ای دما مورد انتظار است و از اواسط هفته به ویژه در مناطق شرقی و مرکزی استان نیز تغییرات دمایی روند افزایشی خواهد داشت.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا