9 نفر در خلخال به کرونا مبتلا شدند


9 نفر در خلخال به کرونا مبتلا شدند

اردبیل _ ایرنا _ معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: در دو روز گذشته 9 نفر در این شهرستان به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان امام خمینی این شهر بستری شدند.

دکتر زهرا هاشم‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت دو نفر فوتی به جمع فوتی‌های ناشی از کرونا اضافه شد.

وی با اشاره به این که بیشترین تعداد مبتلایان افرادی هستند که در اماکن پرجمعیت و شلوغ حضور داشته‌اند ، ادامه داد: حضور قابل توجه مسافران ، میهمانان و گردشگران نوروزی در منطقه و همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند از دلایل احتمالی افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باشد.

وی مجموع جان‌باختگان ناشی از کرونا در این شهرستان در سال جاری را پنج نفر ذکرکرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال راهکار کنترل وضعیت بیماری کووید ۱۹ را رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ، افزایش نظارت بر اماکن پرجمعیت ، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و استفاده از ماسک دانست.

رئیس مرکز بهداشت خلخال ادامه داد: تاکنون ۱۶۵ هزار و ۷۴۶ نفر از جمعیت بالای پنج سال این شهرستان شامل ۹۲.۵ درصد واکسن کرونا نوبت اول، ۷۹.۱ درصد نوبت‌ دوم و ۴۷.۲ درصد در نوبت سوم علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

دکتر هاشم‌پور گفت: از مجموع ۱۶۵ هزار و ۷۴۶ دز واکسن کرونا تزریق شده در خلخال ۷۳ هزار و ۳۵۶ دز مربوط به مرحله اول و ۶۲ هزار و ۷۲۰ دز مربوط به مرحله دوم بوده و همچنین ۲۹ هزار و ۶۷۰ نفر موفق به دریافت دز سوم این واکسن شده‌اند.

وی گفت: کرونا همچنان در کمین است و از مردم انتظار می‌رود همانند روزهای اوج کرونا پروتکل‌های بهداشتی را بطور کامل و تا قطع زنجیره و ریشه‌کنی بیماری کووید ۱۹ رعایت کنند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیش از 500 فقره گواهینامه صادرات و واردات در اردبیل صادر شد