مصوبه شورای عالی کار خط قرمز ما است


مصوبه شورای عالی کار خط قرمز ما است

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران با تاکید بر اینکه قانون برای افزایش حقوق حداقل بگیران ماده 111 و برای سایر سطوح ماده 96 قانون تامین اجتماعی را تعیین کرده است، گفت: آنچه انتظار داریم، اجرای قانون است و بهانه تراشی و سنگ اندازی را نمی‌پذیریم.

مصوبه شورای عالی کار خط قرمز ما است

به گزارش ایران اکونومیست، پرویز احمدی پنجکی (نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران) در مورد تاخیر و حاشیه‌هایی که برای افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان و مستمری بگیران رخ داده، گفت: افزایش حقوق برای سال ۱۴۰۱ باید طبق مصوبه شورای عالی کار باشد و هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیریم.

احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه مصوبه‌ی شورای عالی کار در مورد میزان افزایش دستمزد کارگران باید برای بازنشستگان نیز اجرایی شود، گفت: شورای عالی کار برای کارگران شاغل حداقل‌بگیر افزایش ۵۷ درصدی و سایر سطوح افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان را تعیین کرده و افزایش‌های جانبی همچون بن و حق مسکن نیز تصمیم‌گیری شده که انتظار داریم همین مصوبات برای بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز اجرایی شود.

وی گفت: از نظر کانون‌های بازنشستگی هر مصوبه‌ای غیر از مصوبه‌ی شورای عالی کار مردود است و مسئولین تصمیم‌گیر در همه رده‌ها بدانند که از این خواسته عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شمیرانات گفت: برای تحقق افزایش حقوق، حمایت همه جانبه را از کانون عالی بازنشستگان کشور و ریاست آن آقای بیات اعلام و برای تحقق این خواسته قانونی از نمایندگان بازنشستگان در جلسات حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه کوتاهی و کم کاری در زمینه افزایش حقوق را نمی‌پذیریم، گفت: خط قرمز بازنشستگان و مستمری بگیران مصوبه شورای عالی کار است.

احمدی پنجکی در خصوص اظهاراتی مبنی بر اینکه به واسطه ویرگول، افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران به تاخیر افتاده است، گفت: اینکه به بهانه ویرگول، سعی شود حق قانونی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تضییع شود یا کمرنگ شود، به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی با اعلام اینکه قوانین تامین اجتماعی روشن و قاطع است، گفت: قوانین تامین اجتماعی باید برای بازنشستگان و مستمری بگیران عملی شود و ربطی به بودجه دولت ندارد.

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران از مدیرعامل و معاونان ارشد سازمان تامین اجتماعی خواست به آنچه در قانون تامین اجتماعی تعیین شده عمل و آن‌ها را اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه قانون برای افزایش حقوق حداقل بگیران ماده ۱۱۱ و برای سایر سطوح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را تعیین کرده است، گفت: آنچه انتظار داریم، اجرای قانون است و بهانه تراشی و سنگ اندازی را نمی‌پذیریم.

احمدی پنجکی خطاب به اعضای کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران کشور گفت: هیچ کس حق ندارد غیر از آنچه قانون مشخص کرده، بپذیرد و توافقی سلیقه‌ای را امضا کند.

وی با تاکید بر اینکه حقوق بازنشستگان در این شرایط گرانی و تورم به اندازه‌ای ناچیز است که کفاف هزینه‌های دارو و درمان را نمی‌دهد چه برسد به هزینه خوراک گفت: مدیران تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان مقاومت نکنند و اگر به فکر منافع سازمان هستند، دنبال گرفتن طلب از دولت و کارفرمایانی همچون شهرداری‌ها باشند که از پرداخت بدهی خود به سازمان سرباز می‌زنند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران گفت: بهتر است مسئولان تامین اجتماعی و دولتمردان به وظیفه خود در اجرای قانون عمل کنند. به ویژه آنکه خواسته همه بازنشستگان و مستمری بگیران فقط مصوبه شورای عالی کار برای افزایش مستمری هاست و هیچ توقع فراقانونی یا غیر منطقی ندارند.

ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید