بسیج دانشجویی کردستان از دغدغه برای بنیان خانواده تا نواحی منفصل شهری


بسیج دانشجویی کردستان از دغدغه برای  بنیان خانواده تا نواحی منفصل شهری

سنندج- ایرنا- اعضای بسیج دانشجویی دانشگاههای کردستان امروز در نشستی حدودا 2 ساعته به بیان دغدغه های خود درباره مسائل مختلف استان از سلامت آب شرب تا ساماندهی نواحی منفصل شهری پرداختند.

به گزارش ایرنا،روز شنبه اعضای بسیج دانشجویی دانشگاههای کردستان نشستی با حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان برگزار کرده و طی آن به بیان نظر و دیدگاه خود درباره مسائل مختلف استان کردستان پرداختند.

بسیج دانشجویی کردستان از دغدغه برای  بنیان خانواده تا نواحی منفصل شهری

مطالبات دانشجویی با عینک خیرخواهی دیده شود

محمد شاه کرمی دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی کردستان به عنوان اولین نفر با بیان اینکه دانشگاه مبدا تحول و دانشجو متضمن آینده جامعه است، اظهار داشت: مطالبه گری، حیاتبخش جریان دانشجویی است که نباید اجازه دهیم علم آن بر زمین بماند.

وی با اشاره به اینکه دانشجو سطحی نگر و سفسطه‌گرا نیست، تاکید کرد: جهت‌دهی جامعه به سمت وسوی گفتمان انقلاب نیازمند مطالبه گری از مسوولان است و دانشجو به عنوان موذن جامعه این وظیفه را برعهده دارد و مسوولان هم لازم است با عینک پدرانه و خیرخواهانه به این مطالبات نگاه کنند تا بستر رشد جامعه فراهم شود.

دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی کردستان افزود: در ظرافت فکری رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین احساس می شود که مخاطب اصلی در این زمینه همانند بیانیه گام دوم دانشجویان و جوانان هستند و برای همین دانشجویان بسیجی کردستان با استفاده از تریبون نماز جمعه و دیگر تریبون ها برای تبین دستاوردهای انقلاب گام برداشته است.

شاه کرمی از مسوولان خواست تا صادقانه پاسخگو باشند و فرصت نقد سازنده را به دانشجو بدهند و در کنار آن عملکرد خود برای تحقق شعار سال را بصورت شفاف به اطلاع مردم به ویژه جامعه دانشگاهی و نخبگان برسانند.

بسیج دانشجویی کردستان از دغدغه برای  بنیان خانواده تا نواحی منفصل شهری

نسخه شفابخش برای آب شرب سنندج

مسوول بسیج خواهران دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم اظهار داشت: آب شرب سنندج به مساله آزار دهنده‌ای تبدیل شده که باید یک بار برای همیشه درمان شود.

فاطمه زهره‌وند دیگر مساله دیگر استان را آمار بالای حوادث و سوانح رانندگی برشمرد و گفت: عواقب بعد از این حوادث گریبانگیر خانواده‌هاست که همه اینها از ناایمن بودن جاده ها نشات می گیرد.

وی به مشکلات ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج هم اشاره کرد و گفت: این ناحیه از بزرگترین نواحی حاشیه نشین است که بارها به همت گروههای جهادی برنامه های بهداشتی و درمانی در آنجا برگزار شده ولی مشکل عمده این ناحیه نبود یک مرکز بهداشت مجهز است که بتواند خدمات بهداشتی ارائه دهد.

مسوول بسیج خواهران دانشگاه علوم پزشکی کردستان گلایه های هم درباره عدم تغییر مسوولان دولت قبل داشت و گفت: مسوولانی که در دولت قبل بودند همچنان مدیریت می کنند و تغییر چندانی در دولت انقلابی نداشته ایم.

بسیج دانشجویی کردستان از دغدغه برای  بنیان خانواده تا نواحی منفصل شهری

استانی با ظرفیتهای بسیار و خیل بیکاری

مسوول بسیج برادران دانشگاه فرهنگیان کردستان هم اظهار داشت: این دانشگاه متولی تربیت انسانهای شایسته، مومن، خردمند، متفکر و منصف در گفتار و رفتار است تا تربیت نسل آینده ساز کشور به آنها سپرده شود.

رامین مظفری به تدوین سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: این سند قرار است بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ عملی شود ولی تاکنون عملی نشده است و زمان به سرعت دارد از دست می رود.

وی با انتقاد از بی رغبتی برخی مسوولان نسبت به عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب گفت: راهبردهای رهبر معظم انقلاب گویاترین سندهایی است که مسوولان با عمل به آن می توانند توسعه کشور را رقم بزنند و در این راه دانشگاه آماده همکاری همه جانبه است.

مسوول بسیج برادران دانشگاه فرهنگیان کردستان از این استان به عنوان استانی با ظرفیت های بالا در بخش های مختلف نام برد و اضافه کرد: با این حال جوانان بیکار زیادی داریم که دارای مدارک دانشگاهی هستند که اگر ارتباط بین مسوولان و دانشگاه تقویت شود، دانشجویان می توانند در میدان عمل و تجربه آموزش دیده و استعدادهای خود را شکوفا کنند.

مظفری افزود: کردستان در زمینه فناوری نانو از اولین های کشور است که در سایر بخش‌ها هم اگر حمایت لازم انجام شود این شکوفایی را شاهد خواهیم بود.

بسیج دانشجویی کردستان از دغدغه برای  بنیان خانواده تا نواحی منفصل شهری

نسل جوان آگاهانه در مسیر انقلاب

رابط فرهنگسازی خواهران در ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان نیز با اشاره به تاثیر معنوی راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور به فرموده رهبر معظم انقلاب یک فناوری است که از ثروت بزرگی مانند دفاع مقدس می شود از آن بهره گرفت.

مائده زارعی گفت: هدف راهیان نور، تبیین و ترویج ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس است که در برابر ضدارزش های دشمن ایستادگی کند و با توجه به فاصله سنی نسل حاضر با دفاع مقدس، راهیان نور بهترین بستر برای این منظور خواهد بود.

وی به برگزاری دوره شمس (شاگردان مکتب سلیمانی) با حضور ۱۰۰ دانشجو از دانشگاههای استان اشاره کرد و افزود: نفرات برتر این دوره به زیارت آرامگاه شهید سلیمانی در کرمان اعزام شدند.

زارعی یکی از بزرگترین اهداف بیانیه گام دوم را جهاد تبیین اعلام کرد و گفت: این جهاد برای نشان داده راه از چاه است تا نسل جوان با آگاهی بیشتری در راه انقلاب قدم بردارند.

بسیج دانشجویی کردستان از دغدغه برای  بنیان خانواده تا نواحی منفصل شهری

شناسایی آسیبهای اجتماعی و ارائه راهکار

مسوول امور خواهران ناحیه بسیج دانشجویی کردستان هم به تعامل و همکاری سازنده بسیج دانشجویی خواهران با سازمان بسیج اشاره کرد و افزود: برای بررسی آسیب های اجتماعی هسته‌ های مساله محور در دانشگاهها تشکیل شده است که این امر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

معصومه ذوالفقاری افزود: ۲ سال است که مرکز مطالعات مسائل زنان و خانواده راه اندازی شده و قصد دارد مسائل و آسیب های حوزه زنان و خانواده را بررسی و برای آن راهکار ارائه کند.

وی گفت: این مرکز بعد از مساله یابی آسیب ها، بسته‌های اولویت داری را تدوین کرده که در هر دانشگاه و شهری با توجه به مسائل بومی اقداماتی مورد نیاز انجام می شود.

مسوول امور خواهران ناحیه بسیج دانشجویی کردستان تغیر باورهای نسل جوانان به ویژه دختران درباره افزایش سن ازدواج ،تزلزل بنیان خانواده، ترویج سبک زندگی غربی با رویکرد مصرف‌گرایی و ترویج افکار فمنیستی و دیدگاه زن غربی را از جمله آسیب هایی دانست که تاکنون در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته است.

بسیج دانشجویی کردستان از دغدغه برای  بنیان خانواده تا نواحی منفصل شهری

فعالیت ۱۶ رده بسیج دانشجویی در کردستان

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاههای کردستان هم در این نشست گفت: برنامه چشم انداز سند پنج ساله بسیج در سال ۱۴۰۰ تدوین شد و با وجود همه گیری کرونا، فعالیت برای اجرایی شدن این سند با برنامه های مختلفی پیگیری شد.

علی احمدی افزود: ۱۶ رده بسیج دانشجویی در استان فعال است که هشت مورد در دانشگاههای مرکز استان و هشت مورد نیز در شهرستانها فعالیت می کنند و ماموریتهای خود را بر اساس این سند چشم انداز پیش خواهند برد.

وی تاکید کرد: مطالبات دانشجویی شاید به مذاق برخی مخاطبان خوش نیاید ولی ما همچنان مصمم هستیم تا این مطالبات را در چارچوب اخلاق مطرح کرده و به پیش ببریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در پایان این دیدار گفت: آمادگی داریم تا این نشست ها با حضور اعضای بیشتر، بصورت مستمر ماهانه یا فصلی برگزار و نتایج و دستاوردهای آن در استان پیاده شود.

به گزارش ایرنا، بسیج دانشجویی تشکلی انقلابی است که در تاریخ ۲ آذرماه ۱۳۶۷ به فرمان رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، برای دفاع از اسلام و انقلاب و پاسداری از اصول تغییرناپذیر نه شرقی نه غربی، ترویج اسلام ناب محمدی (ص)، پاسخ به مسائل اعتقادی بسیجیان و جلوگیری از نفوذ ایادی بیگانه، تلاش برای ایجاد حکومت بزرگ جهانی اسلام و ترویج تفکر بسیج در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، تشکیل شد.

فرهنگ و تفکر بسیجی برگرفته از مبانی انقلاب اسلامی و اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است که ایمان، تلاش مخلصانه، هوشیاری در شناخت دشمن، محبت و ایثار در برابر دوست، ایستادگی و مقاومت شجاعانه و خستگی ناپذیر در برابر دشمن، حضور آگاهانه در صحنه های مختلف و به میدان آوردن همه توانایی های خود در راه آرمان های نظام اسلامی، عدالت خواهی و پیشگامی، نوآوری، دلیری در عرصه علم و سیاست و دین داری و خدمت، تعبد و ولایت مداری، از شاخص های این فرهنگ غنی است.

این تشکل در دانشگاه نقشی محوری دارد و به دنبال حل مساله در تمامی ابعاد است و برای همین با شناسایی مشکلات آن را به گوش مسوولان می رساند و تا آنجا که در توان دارد، راهکار هم ارائه می دهد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امسال 30 کیلومتر فیبرنوری در کردستان اجرا شد