دریا یکشنبه و دوشنبه در بنادر مرکزی هرمزگان مواج و متلاطم است


دریا یکشنبه و دوشنبه در بنادر مرکزی هرمزگان مواج و متلاطم است

قشم - ایرنا - کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد: دریا در روزهای یکشنبه و دوشنبه، با وزش بادهای جنوب غربی به خصوص در ساعت های عصر در نواحی مرکزی هرمزگان از جمله قشم، بندرعباس، لارک، هرمز و هنگام مواج و متلاطم است.

مرتضی فاخری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای یادشده با توجه به شدت جریان، مسیر تجاری به سمت بنادر کشورهای جنوبی نیز برای شناورهای تجاری، غیر ایمن خواهد بود.

وی توضیح داد: طبق پیش بینی های هواشناسی دریایی انجام شده در روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر مه گرفتگی و کاهش دید افقی در ساعت های اولیه صبح، شاهد گردوغبار محلی و تداوم دید کم در ساعت های عصر نیز خواهیم بود که با توجه به شدت این جریان همراه با بادهای جنوب غربی، تردد برای شناورهای گردشگری و قایق های تفریجی در ساعت های عصر در مناطق یاد شده، غیر ایمن است.

کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم با توجه به افزایش سرعت این بادها به بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت و ایجاد موج هایی فراتر از یک متر، از دریانوردان و گردشگران درخواست کرد ضمن توجه به هشدارهای جوی، موارد ایمنی را رعایت کرده و از فعالیت در مناطق بحرانی، به طور جدی خودداری کنند.

فاخری توضیح داد: بادهای غربی یا شمال محلی، هر ساله در این موقع از فصل بهار، باعث تلاطم دریا در بنادر هرمزگان و به خصوص نواحی مرکزی آن می شود که اختلال در تردد شناورهای مسافری و تجاری از تأثیرات این جریان می باشد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»