استاندار لرستان: رفتار متعهدانه شهید صیاد شیرازی یک الگوی ماندگار است


استاندار لرستان: رفتار متعهدانه شهید صیاد شیرازی یک الگوی ماندگار است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: شهید صیاد شیرازی به معنای واقعی از محصولات انقلاب و الگوی پاک و صادقی است که با رفتار متعهدانه برای ما چراغ هدایت است.

به گزارش ایرنا فرهاد زیویار روز یکشنبه در همایش بزرگداشت سپهبد شهید صیاد شیرازی اظهارکرد: انسان‌های بزرگ، فرصت را غنیمت می‌شمارند و برخی شهدا در زمان این عالم متوقف نمی‌شوند که شهید صیاد شیرازی از این افراد بود.

وی با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی همه لحظات عمر خود را در خدمت مردم و اسلام بود اضافه کرد: در اصفهان و مبارزات نهضت انقلاب، رد پای صیاد شیرازی مشخص است و این مرد بزرگ، به معنای واقعی شهید شاخص است.

وی خاطرنشان کرد: این شهید با اخلاص از پایه‌گذاران عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس است کما اینکه با این ۲ عملیات، ورق جنگ عوض شد.

استاندار لرستان گفت: این شهید بزرگوار اهل خطه و جزو عشایر قشقایی فارس ولی به جهت شغل پدر، در نقاط مختلف کشور بود که در دره‌گز خراسان متولد شد و با فرهنگ و آداب خراسان، اصفهان و کردستان هم آشنا بود.

سرلشکر شهید علی صیاد شیرازی از فرماندهان جنگ ایران و عراق و از مهر سال ۶۰ تا مرداد سال ۶۵ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که پس از استعفا از فرماندهی نیروی زمینی ارتش، عضو شورای عالی دفاع ملی شد.

شهید صیاد شیرازی پس از ۳۲ سال خدمت در یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش، ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ در تهران و مقابلِ درِ منزلش، به دست اعضای سازمان مجاهدین خلق ترور شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!