اطلاعات پتنت جدید اپل ایده این شرکت برای طراحی دسته بازی را فاش می‌کند


پتنت جدیدی از اپل کشف شده که ایده‌های این شرکت برای خلق کنترلرهای بازی‌...
پتنت جدیدی از اپل کشف شده که ایده‌های این شرکت برای خلق کنترلرهای بازی‌ انحصاری آن را به نمایش می‌گذارد.

امروز پتنت جدیدی از اپل کشف شد که طراحی کنترلرهای بازی‌ای که در ذهن دارد را نشان می‌دهد. در پتنت منتشرشده طراحی‌های مختلفی هستند که ایده‌های متفاوتی را به نمایش می‌گذارند و هر کدام کارایی‌های خاصی دارند.

به گزارش patentlyapple، اولین گروه که در تصاویر 6A، 6B، 6F، 6J دیده می‌شوند به دسته‌های کنترل قابل اتصال به آیفون و آیپد مربوط می‌شوند. در گروه دوم شاهد طراحی‌ای هستیم که کنترلر به‌عنوان بخشی جداگانه درمقابل نمایشگر آیفون قرار می‌گیرد. در واقع این بخش می‌تواند نمایشگر ثانویه کامل یا جزئی باشد که حتی توانایی نشان دادن پیام‌هایی در مورد بازی به کاربران را دارد. برای مثال، اگر کاراکتر بازی شما از نظر سلامتی ضعیف شده باشد یا کاربر پیامک، ایمیل و تماسی دریافت کند، اعلان آن در نمایشگر ثانویه به نمایش در می‌آید. همچنین می‌توان از آن برای پذیرش سایر بازیکنانی که مایل به پیوستن به بازی‌های چند نفره هستند استفاده کرد.

اطلاعات پتنت جدید اپل ایده این شرکت برای طراحی دسته بازی را فاش می‌کند

اطلاعات پتنت جدید اپل ایده این شرکت برای طراحی دسته بازی را فاش می‌کند

سومین سبک کنترلر بازی اپل که در زیر دیده می‌شود، طراحی سنتی‌تری دارد. البته به خاطر داشته باشید که این پتنت مختص طراحی نیست، بنابراین احتمالاً شکل نهایی متفاوت خواهد بود. پتنت مذکور تنها شامل کانپست‌های کلی می‌شود که تغییراتی در آن‌ها ایجاد شده تا ایده‌‌ی اصلی واضح شود.

به‌عنوان مثال، این کنترلر با Apple TV کار می‌کند. همراه با آن کنترل سوئیچ کشویی ارائه می‌شود که به کاربر امکان می‌دهد حالت آن را بین بازی، تلفن و پیام‌رسانی تغییر دهد.

اطلاعات پتنت جدید اپل ایده این شرکت برای طراحی دسته بازی را فاش می‌کند

در پتنت مذکور، اپل در شکل 12E اشاره می‌کند که رابط کاربری نمایشگر برای بازی است. اما در شکل 14J، رابط کاربری نمایشگر نشان‌ داده شده برای نمایش «اپلیکیشنی» غیر از بازی استفاده می‌شود که از آن‌ها می‌توان به ایمیل، FaceTime و ... اشاره کرد. در شکل 14K می‌توان تقسیم شدن نمایشگر برای نمایش دو اپلیکیشن کنار هم را مشاهده کنیم.

فایل PDF پتنت ۲۶۶ صفحه‌ای اپل می‌تواند جزئیات بسیار بیشتری را دراختیار افراد کنجکاو قرار دهد. پرونده‌ی یورو اپل در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ با شماره WO2022067344 عمومی شد.

باتوجه به اطلاعاتی که اخیراً درباره‌ی دسته‌های بازی اپل منتشر شده، به نظر می‌رسد این پروژه‌ی لوازم جانبی عظیمی برای اپل است. اینکه آیا اپل مجوز پتنت خود را به توسعه‌دهندگان شخص ثالث می‌دهد یا آن را به‌عنوان لوازم جانبی با برند اپل معرفی می‌کند، در حال حاضر مشخص نیست. بااین‌حال، پیچیدگی برخی از ویژگی‌ها، نشان می‌دهد که اپل به احتمال زیاد می‌خواهد در آینده کنترل دقیقی روی قابلیت‌ها و گزینه‌های نرم‌افزاری محصولات جدید خود داشته باشد. البته مطمئناً زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

در نهایت باید اشاره کرد با توجه به اینکه تنها پتنت‌هایی در این زمینه توسط اپل به ثبت رسیده‌اند، زمان عرضه چنین محصولی در بازار فعلا مشخص نیست.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته