شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد


شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد

قشم- ایرنا- مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم اعلام کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی در محدوده جزیره هنگام، اسکله های گردشگری کندالو و شیب دراز برای تردد به این جزیره – امروز دوشنبه 22 فروردین 1401 – به طور کامل تعطیل است.

علی اشتری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این راستا تمام سفرهای تفریحی از اسکله‌های یادشده ممنوع است.

وی ادامه داد: بازگشایی این اسکله های گردشگری، منوط به بهبود شرایط جوی و دریایی و افزایش دید افقی خواهد بود.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم توضیح داد: گردشگران از تجمع و تردد در این اسکله ها به طوری جدی خوداری کند.

دریا یکشنبه و دوشنبه در بنادر مرکزی هرمزگان مواج و متلاطم است

کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد: دریا در روزهای یکشنبه و دوشنبه، با وزش بادهای جنوب غربی به خصوص در ساعت های عصر در نواحی مرکزی هرمزگان از جمله قشم، بندرعباس، لارک، هرمز و هنگام مواج و متلاطم است.

مرتضی فاخری روز گذشته (یکشنبه) اظهار داشت: در روزهای یادشده با توجه به شدت جریان، مسیر تجاری به سمت بنادر کشورهای جنوبی نیز برای شناورهای تجاری، غیر ایمن خواهد بود.

وی توضیح داد: طبق پیش بینی های هواشناسی دریایی انجام شده در روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر مه گرفتگی و کاهش دید افقی در ساعت های اولیه صبح، شاهد گردوغبار محلی و تداوم دید کم در ساعت های عصر نیز خواهیم بود که با توجه به شدت این جریان همراه با بادهای جنوب غربی، تردد برای شناورهای گردشگری و قایق های تفریجی در ساعت های عصر در مناطق یاد شده، غیر ایمن است.

کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم با توجه به افزایش سرعت این بادها به بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت و ایجاد موج هایی فراتر از یک متر، از دریانوردان و گردشگران درخواست کرد ضمن توجه به هشدارهای جوی، موارد ایمنی را رعایت کرده و از فعالیت در مناطق بحرانی، به طور جدی خودداری کنند.

فاخری توضیح داد: بادهای غربی یا شمال محلی، هر ساله در این موقع از فصل بهار، باعث تلاطم دریا در بنادر هرمزگان و به خصوص نواحی مرکزی آن می شود که اختلال در تردد شناورهای مسافری و تجاری از تأثیرات این جریان می باشد.

این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خیج فارس شناخته می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟