احمد قرهخانی در گفتوگو با ایسنا، با بیان کمرنگ شدن فضایل و کمالات اخلاقی در دهه اخیر، گفت: تعلیم ارزشها در نظام تربیتی کشور، وظیفهای گمشده است که با تعطیلی مدارس، این موضوع کلا به فراموشی سپرده شده است.
وی اظهار کرد: مدرسه از مهمترین نهادهای اجتماعی، تربیتی و آموزشی و اصلیترین رکن تعلیم و تربیت است که به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینی، اخلاقی، علمی، آموزشی و اجتماعی و کشف استعدادها و هدایت رشد متوازن روحی، معنوی و جسمانی آنان اداره میشود و انتقال ارزشهای اساسی جامعه از اهداف بسیار مهم نظام آموزشی کشور است.
قرهخانی تصریح کرد: ارزشها و اعتقادات در مدارس و در قالب برنامهها و کارکردهای پنهان که هیچ گونه ارتباطی با محتوای کتب و درسهای رسمی ندارد، منتقل میشود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارزشها یکی از عناصر ساختار فرهنگی هر جامعه به شمار میآیند، تعلیم ارزشها در مدارس بسیار مهم و ضروری است.
این روانشناس با بیان افول نسبی ارزشهای اسلامی در نسل جدید و کمرنگ شدن فضایل و کمالات اخلاقی در دهه اخیر، مطرح کرد: متاسفانه تعلیم ارزشها در نظام تربیتی کشور، وظیفهای گمشده است که با تعطیلی مدارس، این موضوع کلا به فراموشی سپرده شده است.
قرهخانی خاطرنشان کرد: حال با وقفهای دو ساله، آموزش ارزشها از طریق الگوی معلمان و همسالان میبایست با ضرورت بیشتر مورد تاکید قرار گیرد و هوشیاری در برابر پیدایش و شکلگیری آسیبها و تهدیدها از طریق تعطیلی مدارس و آموزشهای مجازی، اولین گام مؤثر در انتقال و ترویج و نهادینه ساختن ارزشهاست.
انتهای پیام