لکه گیری معابر تمام محلات بافت قدیم قشم آغاز شد


لکه گیری معابر تمام محلات بافت قدیم قشم آغاز شد

قشم - ایرنا - شهردار قشم از آغاز لکه گیری تمام معابر محلات بافت قدیم قشم با یک هزار تُن آسفالت سرد به صورت شبانه از (شامگاه یکشنبه 21 فروردین 1401) توسط واحد خدمات شهری شهرداری این جزیره خبر داد.

میرداد میردادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این عملیات لکه گیری در شب های ماه مبارک رمضان با استفاده از توان عملیاتی و تجربیات میدانی واحد خدمات شهری به عنوان بازوی شهرداری قشم از خیابان های اصلی شهر که حجم بالای تردد را دارند و «محله ملاموسی» با یک هزار تُن آسفالت سرد برای تحقق مطالبات مردمی به ارزش ۶ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی ادامه داد: این عملیات لکه گیری معابر محلات بافت قدیم قشم پیرو بازدیدهای میدانی انجام شده به همراه شورای اسلامی این شهر و نیز انعکاس مطالبات مردمی از سوی شهرداران محلات با انجام نیازسنجی دقیق و برنامه ریزی اقتضایی پیوست عدالت مد نظر مقام معظم رهبری در دستور کار این شهرداری قرار گرفته و در حال اجرا است.

شهردار قشم تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده با تامین یک هزار تُن آسفالت سرد، لکه‌گیری آسفالت تمامی محلات با حجم ۹ هزار متر مربع به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردمی انجام می شود.

میردادی با اشاره به فعالیت های واحد خدمات شهری شهرداری قشم و تقدیر از نیروهای این واحد اضافه کرد: این نیروهای خدوم با انجام متعهدانه مسوولیت، زندگی را برای قشموندان در شهر دلنشین تر می کنند.

وی توضیح داد: اجرای این طرح تا آسفالت تمامی محلات قدیمی شهر قشم ادامه خواهد داشت و هدف اصلی از اجرای آن روان‌سازی رفت و آمد و همچنین تامین سلامت و بهداشت ساکنان محلات مختلف شهر قشم و ارتقای سلامت مردم جزیره است.

بر اساس گفت و گویی که خبرنگار ایرنا در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ با شهروندان قشمی انجام داده بود، شماری از آنان خواستار فراهم کردن امکانات رفاهی و تفریحی از جمله توسعه پارک ساحلی، پارک های محله ای، پارک کودکان و شهربازی در جزیر قشم نگین خلیج فارش شده بودند.

همچنین بیشتر قشموندان هم خواستار توجه شهرداری به آسفالت محلات سطح شهر به ویژه محلات بافت قدیم، خیابان کشی، ترمیم پیاده روها و همچنین آسفالت خیابان ها شده بودند.

«نظافت و بهداشت عمومی کوچه ها و معابرسطح شهر و استقرار بیشتر سطل های زباله در نقاط مختلف شهر»، «فراهم کردن امکانات مختلف ورزشی به ویژه سالن و استخر سرپوشیده ویژه بانوان و آقایان» و «گسترش فضای سبز» در این منطقه نیز از جمله درخواست قشموندان از شهرداری قشم را تشکیل می دهد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول