چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به کمیته امداد استان مرکزی اختصاص یافت


چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به کمیته امداد استان مرکزی اختصاص یافت

اراک - ایرنا - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره) گفت: چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال امسال از محل بند ب تبصره 16 قانون به این نهاد حمایتی اختصاص یافت.

«مجید مومنی» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال جدید در کشور از سوی کمیته امداد امام خمینی( ره) برای افراد تحت پوشش در سال جاری هدفگذاری شده که سهمیه استان مرکزی تاکنون اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد اشتغال استان در سال گذشته از سوی این نهاد حمایتی ایجاد شده است، تاکید کرد: مجموع اعتبار پارسال کمیته امداد امام خمینی ( ره) استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که تمام این اعتبار جذب شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره) استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۴۵ هزار خانوار زیرچتر حمایتی این نهاد انقلابی قرار دارند، اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار خانوار تحت‌ حمایت به واسطه توانمند و خودکفا شدن از چرخه حمایت امداد استان خارج شدند اما به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود حدود چهار هزار نفر دیگر به این خانواده بزرگ استان افزوده شد.

مومنی با بیان اینکه سال گذشته ماهانه ۲۴۴ میلیارد ریال به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی پرداخت می‌شد، بیان کرد: ساخت ۲ هزار و ۹ واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در سال جاری هدفگذاری شده و ساخت یک هزار و ۳۳۵ واحد مسکونی نیز تکمیل و همزمان با سوم خرداد ماه امسال به خانواده‌های تحت پوشش تحویل می‌شود.

وی یادآور شد: پارسال ۴۹۲ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های زیر پوشش شد و ۴۳۲ واحد مربوط به طرح اقدام ملی مسکن شهر مهاجران نیز در حال ساخت است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ( ره) استان مرکزی ادامه داد: تا پایان سال گذشته ۳۲۰ مرکز نیکوکاری در استان فعالیت داشتند که از این محل حدود یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال کمک های مردمی جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

مومنی عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و ۸۱۷ یتیم و چهار هزار و ۸۱۴ فرزند محسنین در استان مرکزی داشتیم که حدود ۵۵۶ میلیارد ریال اعتبار به آنها پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته زمینه یک هزار و ۱۱۰ اشتغال جدید برای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فراهم شد، گفت: میزان حمایت‌های مردمی به این نهاد انقلابی نیز در سال گذشته سه هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال بود که نسبت به مشابه سال قبل ۶۸ درصد رشد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره )استان مرکزی افزود: سال گذشته ۱۴۶ هزار و ۵۱۰ پرس غذای گرم تهیه و بین نیازمندان توزیع شد و امسال نیز تاکنون ۱۳ هزار پرس غذا بین نیازمندان توزیع شده است.

مومنی یادآور شد: سال گذشته با تعامل و مشارکت خیرین بین تمام خانواده‌های تحت‌ حمایت بسته های معیشتی توزیع شد و امسال نیز این بسته ها به ارزش پنج هزار ریال پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته میزان پرداختی زکات به نیازمندان ۴۸۶ میلیارد ریال بود که بخشی از این اعتبار به ساخت اماکن عمومی اختصاص داده شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: این نهاد انقلابی سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۷۱ دانش آموز و ۷۱۷ دانشجو را زیرچتر حمایتی خود قرار داد.

وی افزود: سال گذشته ۶ هزار و ۹۳۶ فقره تسهیلات با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد ریال از محل صندوق امداد ولایت به خانواده های تحت پوشش استان مرکزی پرداخت کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ دشت لاله روستای بیجق مشکین شهر