اپل سیستم ارتباط ماهواره‌ای را در آیفون 14 و سپس اپل واچ استفاده خواهد کرد


اپل سیستم ارتباط ماهواره‌ای را در آیفون 14 و سپس اپل واچ استفاده خواهد کرد

افشاگر معروف باری دیگر تأکید کرده اپل قصد دارد از سیستم ارتباط ماهواره‌ای در آیفون 14 استفاده کند و سپس آن را به اپل واچ نیز بیاورد.

گزارشی جدید با تأیید برخی ادعاهای پیشین می‌گوید گوشی‌های سری آیفون ۱۴ اپل (Apple iPhone 14) احتمالاً به سیستم ارتباط ماهواره‌ای برای ارسال پیامک اضطراری و درخواست SOS مجهز خواهد بود. همچنین احتمال می‌رود این قابلیت در نهایت به اپل واچ نیز اضافه شود.

iMore و MacRumors به نقل از مارگ گارمن، افشاگر مورد احترام رسانه‌ی بلومبرگ، می‌نویسند قابلیت ارتباط ماهواره‌ای احتمالاً همین امسال در آیفون‌های اپل ارائه می‌شود. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد ازطریق شبکه‌های ماهوار‌ه‌ای و بدون نیاز به شبکه‌ی اپراتور، پیامک برای مخاطبان اورژانسی ارسال و حوادث را گزارش کنند.

پیش از عرضه‌ی آیفون ۱۳ مارک گارمن مدعی شده بود قابلیت ارسال پیامک ازطریق شبکه‌های ماهواره‌ای در این گوشی ارائه می‌شود، اما درنهایت آیفون ۱۳ اپل بدون قابلیت مورد اشاره عرضه شد. گارمن در آن زمان گفته بود سیستم ارتباط ماهواره‌ای آیفون به هنگام بروز حوادثی مثل سقوط هواپیما یا غرق شدن کشتی سیگنال خطر SOS را ارسال می‌کند.

ظاهراً برنامه‌ی اپل برای پیاده‌سازی سیستم ارتباط ماهواره‌ای شامل دو بخش است که بخش اول «پیامک اضطراری ازطریق مخاطبان» نام دارد. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد در جاهایی که سیگنال سلولار دردسترس نیست، پیام‌ متنی کوتاه را به سرویس‌های اورژانسی و مخاطبان ارسال کند. هر زمان که ازطریق این قابلیت پیام ارسال شود، رنگ حباب اپلیکیشن Messages خاکستری می‌شود.

دومین بخش از سیستم ارتباطی اپل، به کاربر امکان می‌دهد وقوع حادثه‌هایی مثل تصادف خودرو، غرق شدن قایق و کشتی یا سقوط هواپیما را به نهادهای مربوطه گزارش کند. در این حالت گوشی (یا ساعت) از کاربر می‌پرسد چه حادثه‌ای به وقوع پیوسته و این حادثه شامل خودرو، قایق، هواپیما یا آتش می‌شود یا خیر.

این سیستم توانایی دریافت اطلاعات مشخص‌تری را نیز دارد؛ نظیر افتادن فردی در دریا یا غرق شدن کشتی. در این حالت دستگاه از کاربر می‌پرسد که به خدمات جست‌و‌جو و نجات نیاز است یا خیر. همچنین سؤالاتی دیگر از کاربر پرسیده می‌شود: آیا رفتار مشکوکی مشاهده شده است؟ آیا کاربر سلاحی دیده است؟ آیا فردی به‌شدت مجروح شده است؟ و سؤال‌های مشابه.

ظاهراً قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اپل وابسته به قوانین محلی خواهد بود و قرار نیست در تمامی کشورها کار کند.

مارک گارمن در گزارش جدید خود باری دیگر تأکید کرده است که اپل امسال سه اپل واچ جدید عرضه می‌کند: اپل واچ سری ۸، مدل جدید اپل واچ SE و ساعت فوق مقاوم جدیدی با تمرکز روی ورزشکاران حرفه‌ای.

گارمن می‌گوید سیستم‌عامل watchOs 9 قرار است میزبان حالت کم‌مصرف جدیدی باشد که روی ساعت‌هایی مثل اپل واچ سری ۷ کارکردهای بیشتری نسبت‌ به حالت کم‌مصرف فعلی ارائه خواهد داد. نسخه‌ی فعلی حالت کم‌مصرف، عملکرد اپل واچ را به نمایش زمان محدود می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان