بیمارستان زیرزمینی دزفول یک اثر دفاع مقدس بی‌نظیر در کشور است


بیمارستان زیرزمینی دزفول یک اثر دفاع مقدس بی‌نظیر در کشور است

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دفاع مقدس این شهرستان گفت: بیمارستان زیرزمینی یازهرا(س) دزفول یک اثر دفاع مقدس بی‌نظیر در کشور است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در دفتر نهاد امامت جمعه این شهر با بیان اینکه درخصوص برنامه های چهارم خرداد روز دزفول گلایه دارم، افزود: این بیمارستان نمونه دیگری در کشور ندارد که باید در ویژه برنامه های چهارم خرداد به آن توجه ویژه ای شود.

وی افزود: بسیاری از کارگردانان و فیلم سازان اگر بدانند چنین بیمارستانی در شهرستان دزفول وجود دارد به طور قطع روی آن کار می کنند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه بنا داریم گوشه‌ای از ظرفیت‌های دزفول را در زمینه دفاع مقدس رونمایی کنیم، افزود: وصیتنامه‌های شهدا در آینده سند و مرجع تحقیقات دانشجویی می‌شوند لذا باید با تبدیل آنها به کتاب برای آیندگان ثبت ‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به شخصیت پیشکسوتان دفاع مقدس دزفول اظهارداشت: حاج فولاد یکی از نوابع دزفول و مظهر مقاومت بود؛ خانه‌ و مینی بوس او مورد اصابت موشک‌ و توپ قرار گرفت ولی هرگز چیزی از انقلاب طلب نکرد.

تولیدات فرهنگی دزفول عمیق تر شوند

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم عمیق‌تر کردن برنامه‌ها و تولیدات فرهنگی گفت: اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی هنرمندان را باید به سمت دفاع مقدس سوق دهد.

وی درخصوص گلایه منوچهر پورمهدی از نویسندگان دزفول پیرامون حمایت نکردن از چاپ کتاب های دفاع مقدس ضمن قدردانی از زحمات وی بیان کرد: برای چاپ کتاب‌ها ممکن است ادارات مشکلات خاصی نظیر تامین اعتبار داشته باشند.

وی افزود: یک کتاب درمورد آیت الله قاضی نوشته شده و در چاپخانه قم است ولی به دلیل پرداخت نشدن هزینه هنوز چاپ نشده است.

منوچهر مهدی پور از نویسندگان دزفول در زمینه دوران دفاع مقدس پیش از اشاره امام جمعه، از ادارت دزفول بابت همکاری نکردن برای چاپ کتاب هایش انتقاد داشت و گفت: فرماندار دزفول دستور اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای چاپ کتاب داده بود که متاسفانه عملی نشد.

وی با اشاره به چاپ کتاب ۳۹۰ شهید زن دزفول، افزود: ۱۵ عنوان کتاب نظیر کتاب شهدای دانش آموز و نیروی انتظامی نیز زیر چاپ است که انتظار می رود دستگاه های مختلف در این زمینه مساعدت کنند.

این نویسنده با انتقاد از همکاری نکردن شهرداری دزفول برای چاپ کتاب‌ها ازهمکاری مرکز فرهنگی دفاع مقدس، بنیاد شهید و فرماندهی انتظامی دزفول بابت همکاری در این زمینه قدردانی کرد.

آیین نکوداشت حجت الاسلام خسروپناه از نظر کمی و کیفی مطلوب برگزار شد

امام جمعه دزفول برگزاری آیین نکوداشت حجت الاسلام خسروپناه فیلسوف دزفولی را یادآور شد و گفت: نخستین بار بود که از یک انسان فرهیخته در زمان حیات تجلیل می‌شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی این مراسم را از نظر کمی و کیفی قابل قبول دانست و از دست اندرکاران برگزاری این آیین قدردانی کرد و گفت: تلاش بر این است که در راستای جهاد تبیین مدنظر حضرت آقا حرکت کنیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان اظهارداشت: مهمترین وظیفه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فرهنگ سازی است لذا انتظار می رود ادارات مربوطه برنامه‌های فرهنگی خود را به صورت مدون و خلاقانه ارائه دهند.

منتقدان فضای مجازی اقدامات فرهنگی را نیز منعکس کنند

امام جمعه دزفول با اشاره به نقد برخی فعالان فضای مجازی پیرامون مسائل فرهنگی شهرستان گفت: انتظار می رود منتقدان اقدامات انجام شده پیرامون نقد صورت گرفته را نیز منعکس کنند.

وی افزود: برخی افراد که ادعا دارند سرباز ولی فقیه هستند نقدهایی سراسر توهین در فضای مجازی مطرح می کنند ولی اقدامات فرهنگی را انعکاس نمی دهند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: وقتی اقدامی صورت می گیرد انصاف حکم می کند که منعکس و بیان شود.

وی با انتقاد از برگزارر نشدن باشکوه مراسم جزخوانی به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان دزفول گفت: سازمان تبلیغات و اوقاف موظف به برپایی این مراسم هستند که باید در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول