دریا روزهای پایانی هفته در محدوده ساحلی و فرا ساحل قشم متلاطم است


دریا روزهای پایانی هفته در محدوده ساحلی و فرا ساحل قشم متلاطم است

قشم - ایرنا - کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد: با وزش بادهای جنوب غربی در ساعت های عصر پنجشنبه و جمعه(25 و 26 فروردین 1401) دریا در محدوده ساحلی و فرا ساحل جزیره قشم مواج و متلاطم است.

مرتضی فاخری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق پیش بینی های هواشناسی دریایی انجام شده در روزهای یادشده گردوغبار محلی نیز در ساعت های اولیه صبح تا قبل از ظهر، باعث کاهش دید افقی در محدوده جزایر قشم، لارک، هرمز و هنگام خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار می رود از عصر روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده(۲۷ تا ۲۹ فروردین ۱۴۰۱) بر شدت بادهای غربی افزوده شود که لازم است شناورهای تجاری، صیادی و مسافری نسبت به فعالیت در محدوده جزیره قشم، تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم توضیح داد: هر ساله در فصل بهار، با شدت یافتن بادهای جنوب غربی که به زبان محلی در قشم به آن «باد شمال» می گویند، باعث افزایش سرعت باد و گردوغبار و تلاطم دریا شده که این مورد تا پایان فصل تابستان و در فواصل زمانی مختلف، تداوم خواهد داشت.

فاخری اضافه کرد: جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ی خلیج فارس شناخته می شود.

وی گفت: این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو