کلاس‌های تقویتی در مدارس خراسان شمالی دایر شد


کلاس‌های تقویتی در مدارس خراسان شمالی دایر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: به منظور جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان کلاس های تقویتی هم اکنون در برخی از مدارس دایر شده است.

ابوالقاسم اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به شرایط کرونایی و افت تحصیلی دانش آموزان این اداره کل در هفته ۲ ساعت آموزشی علاوه بر ساعت رسمی مدارس برگزار می کند.

وی گفت: در مجموع ۸۰ درصد معلمان در این کلاس ها فعالیت دارند.

وی افزود: کلاس های تقویتی بنابر تشخیص معلم برای دانش آموزان مقطع ابتدایی دروس پایه ریاضی و علوم برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این کلاس هادر مقطع متوسطه اول و دوم دروس پایه و تخصصی است.

اکبری گفت: ۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز این استان همزمان با سراسر کشور از چهاردهم فروردین ماه در سر کلاس درس حاضر شدند که در همان روز ۹۵ درصد آنها استقبال کردند.

وی افزود: دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه ای با تایید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر شاد، آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

وی در ادامه گفت: مربیانی که دارای علائم کرونا و یا مبتلا به کرونا باشند، آموزش دانش آموزان آن کلاس به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی