میزبانی کانون‌های فرهنگی هنری از جلسات تلاوت و محافل برای تبدیل هر مسجد به پایگاه قرآن


میزبانی کانون‌های فرهنگی هنری از جلسات تلاوت و محافل برای تبدیل هر مسجد به پایگاه قرآن

ناطقی با اشاره به اقدامات ستاد فهما برای تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی، گفت: اجرای طرح جلسات تلاوت در استان‌ها ویژه عموم مردم، تقدیر از فعالان قرآنی و برپایی محافل قرآنی همراه با سفره‌های افطار کریمانه در مساجد ازجمله این فعالیت‌ها است.

«حمیدرضا ناطقی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های معاونت فرهنگی هنری ستاد فهما برای لبیک به مطالبه رهبری در موضوع تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی، اظهار کرد: پیش از آغاز سال 1401 برنامه ریزی های صورت گرفته و برنامه کلی به استان ها اعلام شده بود تا ستادهای فهما به تناسب ظرفیت های خود به استقبال از ضیافت الهی بروند.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد فهما ادامه داد: پیرو تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی، طرح جلسات تلاوت قرآن در طول ماه مبارک و به منظور آشنایی با زبان قرآن ویژه عموم مردم و توسط کانون های فرهنگی هنری اجرا می شود، بدین ترتیب که هر استان در طول ماه مبارک رمضان میزبان چهار جلسه قرآن هفتگی است و هر جلسه به میزبانی یک مسجد برگزار می شود؛ اجرای این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

وی از آغاز شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته های مختلف خبر داد و گفت: استمرار اجرای طرح «تلاوت نور» بعد از اقامه نماز جماعت به صورت روزانه، برگزاری جلسات روخوانی، ترتیل و حفظ قرآن، برپایی کرسی های تلاوت، تقدیر از فعالان قرآنی توسط ستادهای فهمای استانی و تهیه و تولید محتوای کتاب تفسیر کوتاه ویژه جزء 10 و برپایی محافل قرآنی و سفره های افطار کریمانه در مساجد از دیگر فعالیت های قرآنی ستاد فهما در ماه مبارک رمضان است.

ناطقی با اشاره به برگزاری جشن ولادت امام مجتبی(ع) در کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز کرد: یکی از برنامه های معاونت فرهنگی هنری ستاد فهما که با مرکزیت کانون «شهید شاکری» لارستان در فارس جنوب، اجرا می شود طرح کشوری رایگان و غیرحضوری حفظ 30 آیه موضوعی با محور سوره های کهف، مریم، طه و انبیاء است، که هم اکنون در سطح ملی در حال اجرا است.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد فهما ادامه داد: این کانون طرح «پیوند مهر» مشتمل بر سلسله کارگاه های روانشناسی با تدریس 20 تن از استادان صاحب‌سبک و دارای تالیف در موضوعات همسرگزینی، همسرداری، فرزندپروری، مهارت های زندگی و ... را با تخفیف 50 درصدی برای بچه های مسجد نیز اجرا می کند.

وی درباره دیگر برنامه هایی که کانون های فرهنگی هنری مساجد در ماه مبارک رمضان اجرا می کنند، ابراز کرد: برگزاری جشنواره ملی «طلیعه بندگی» ویژه روزه اولی ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی «خدیجه(س)، بانوی بزرگ اسلام» در سطح ملی، همکاری در برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» با نگاه مجموعه کتاب های «لحظه آرامش» اثر از سیدمحمدعلی جلالی و برنامه ریزی برای روز جهانی قدس و عید فطر ازجمله این برنامه ها است.

ناطقی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، نخستین جشنواره «آواهای آسمانی» ویژه روستائیان و عشایر نیز در ماه مبارک رمضان در رشته های قرآنی، دعا و مناجات خوانی و مدیحه سرایی و مرثیه سرایی توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان مرکزی در حال برگزاری است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن