دارایی‌های سرمایه‌ای قم 53 درصد رشد کرد


دارایی‌های سرمایه‌ای قم 53 درصد رشد کرد

قم - ایرنا - معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری هشت هزار و 760 میلیارد ریال است، که نسبت به سال گذشته 52.6 درصد افزایش دارد.

نعمت‌الله امانی روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم، در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: سهم استان از کل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور ۱.۲ درصد می‌باشد.

وی اعتبارات هزینه‌ای امسال قم را نیز چهار هزار و ۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: نسبت به سال قبل، ۲۶ درصد رشد پیدا کرده، و سهم استان از کل اعتبارات هزینه‌ای کشور هم ۱.۴ درصد است.

امانی مجموع کل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور را ۲۲ هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: حدود نیمی از این اعتبار به صورت مساوی بین همه استان‌ها تقسیم شده، و بقیه نیز بر اساس شاخص جمعیت و بیکاری اختصاص یافته، که سهم قم چهارهزار و ۷۰ میلیارد ریال است.

وی در خصوص چگونگی استفاده از این تسهیلات خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بابت توسعه سرمایه‌گذاری و ۹ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال نیز برای صندوق ملی مسکن است.

وی یادآور شد: در قانون بودجه امسال مانند سال قبل، برای محرومیت‌زدایی از ۳۱ استان کشور، اعتباری پیش‌بینی شده، که قم نیز یکی از این استان هاست و هزار میلیارد ریال به آن تخصیص یافته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...