حمایت 2 میلیارد ریالی هلال احمر قشم از بیماران نیازمند


حمایت 2 میلیارد ریالی هلال احمر قشم از بیماران نیازمند

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم از انجام حمایت 2 میلیارد و 80 میلیون ریالی این جمعیت از بیماران نیازمند خبر داد و گفت: این کمک‌های بلاعوض از ابتدای سال گذشته تاکنون برای هزینه های درمانی(دارویی و بیمارستانی) 146 بیمار کم تر برخوردار جزیره هزینه شده است.

احمدنور سرودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر قشم از همه افراد نیازمند و اقشار آسیب پذیر در سطح جزیره قشم که توان تامین هزینه‌های درمانی، دارو و توانبخشی را ندارند، در پرداخت بخشی از این هزینه ها آنان را حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون از سوی این جمعیت مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ هزار ریال هزینه های درمانی(دارویی و بستری) برای انجام حمایت روانی و اجتماعی از بیماران کم تر برخوردار جزیره قشم پرداخت شده است.

رییس جمعیت هلال احمر قشم اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده برای خرید ۲۸۰ بسته پوشینه به مبلغ ۴۷۶ میلیون ریال و خرید ۱۵ دستگاه ویلچر به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال برای توزیع در میان بیماران نیازمند جزیره هزینه شده است.

سرودی توضیح داد: حمایت های مالی هلال احمر در زمینه های کمک هزینه دارو و درمان، کمک هزینه بستری طبی و جراحی، کمک هزینه اروتز و پروتز، کمک هزینه عمل زایمان طبیعی و سزارین، کمک هزینه فرانشیز دارو و درمان و کمک هزینه خدمات دندانپزشکی است.

وی گفت: کمک هزینه پاراکلینیک(سونوگرافی، سی تی اسکن) کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توانبخشی، تامین وسایل بهداشتی، درمانی و مصرفی، کمک هزینه درمان سرپایی و تامین کمک هزینه شیرخشک برای خانواده های نیازمند را از دیگر موارد حمایت هلال احمر قشم برشمرد.

رییس جمعیت هلال احمر قشم افزود: این جمعیت آمادگی دارد تا اقلام و تجهیزات پزشکی بلااستفاده مردم نوعدوست و خیر جزیره را که علاقه مند به وقف آن‌ها هستند، نگهداری کرده و به بیمارانی که نیازمند این تجهیزات هستند به صورت رایگان امانت بدهد.

وی با اشاره به اینکه اقلام مورد نظر می تواند تجهیزاتی مانند دستگاه اکسیژن ساز پنج لیتری، کپسول اکسیژن، دستگاه آزمایش قند خون، تخت، ویلچیر، تشک مواج، عصا صندلی، مانومتر، واکر و سایر اقلام پزشکی مورد نیاز بیماران باشد، افزود: با توجه به وجود بیماری کرونا و ممنوعیت برگزاری مراسم جمعی برای گرامیداشت جان باختگان از این بیماری، تعدادی از خانواده ها هزینه های مربوط به مراسم درگذشتگان خود را وقف تامین تجهیزات پزشکی برای عموم بیماران نیازمند می کنند.

سرودی اظهار داشت: مردم و خیران جزیره قشم می توانند برای پیوستن به این حرکت خداپسندانه با این جمعیت همکاری کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان