خادمان قرارگاه جهادی شهید احمد کریمی در قم تقدیر شدند


خادمان قرارگاه جهادی شهید احمد کریمی در قم تقدیر شدند

قم-ایرنا-آیین تقدیر از خادمان قرارگاه جهادی شهید احمد کریمی شامگاه جمعه با حضور مشاور فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح در یادمان شهدای گمنام کوه خضرنبی(ع) در قم برگزار شد.

مشاور فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح در این آیین، با اشاره به مجاهدت و اقدامات شهید احمد کریمی فرمانده گردان حضرت فاطمه معصومه(س) لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: جا دارد در خصوص سیره رفتاری و نظامی این قبیل شهدا آثار زیادی در قالب های هنری تهیه شود.

سردار فتح الله جعفری با تاکید بر توجه رزمندگان دوران دفاع مقدس بر بعد انسانی جنگ و پرهیز از کشتار، ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم و رزمندگان عراقی به نیروهای ایرانی پناهنده شدند، که شهید حسن باقری برای جلوگیری از تعرض رژیم بعث به خانواده های آنها تمام آنها را اسیر اعلام کرد.

مشاور فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح یادآور شد: یکی از ویژگی های جنگ هشت ساله، تغییر معادلات جنگ کلاسیک و تقویت بعد مردمی آن بود که در آزادسازی خرمشهر این مساله کاملا نقش مثبت خود را نشان داد.

رییس موسسه شهید حسن باقری اظهار داشت: اتکای فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بر نیروهای بسیجی بود و آنها می دانستند هر عملیاتی که طراحی شود، نیروهای بسیجی توانایی نقش آفرینی و اجرای آن را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: به اعتراف فرماندهان عراقی آن چیزی که سبب پیروزی رزمندگان ایرانی در عملیات های مختلف می شود، روحیه بسیجیان بود که عقب نشینی برای آنها معنایی نداشت و با نیت شهادت تا آخرین نفس جنگ می کردند.

مشاوره فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برخورد" اندلسی" دشمن با کشور کاملا مشخص و عریان شده است، بیان کرد: در این شرایط باید با خودسازی مراقب اندوخته های معنوی و خانواده ها و نسل جوان باشیم.

جعفری با تاکید بر اینکه فرهنگ بسیجی راهکار برون رفت از مشکلات و وارد شدن به عرصه های موفقیت و پیشرفت است بر ترویج فرهنگ ایثار و خودگذشتگی در جامعه تاکید کرد.

تفکر بسیجی در جامعه ترویج شود

خادمان قرارگاه جهادی شهید احمد کریمی در قم تقدیر شدند

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم نیز در ادامه بیان کرد: بسیج و انقلاب اسلامی دو پدیده ای است که امام راحل از آنها بعنوان شجره طیبه یاد کرده و بسیج در حکم روح انقلاب است.

سرهنگ مهدی کبیری پور اظهار داشت: در منظومه فکری امامین انقلاب بسیج یک تفکر، اندیشه و یک چشمه زلال و جاری معرفت است و امامین انقلاب همواره بر توسعه و تقویت تفکر بسیجی در بین مردم و مسوولان تاکید داشته اند.

وی با اشاره به ویژگی های مهم تفکر بسیجی در منظومه فکری مقام معظم رهبری، ادامه داد: حمایت از محرومین، اخلاص، ازخودگذشتگی و مقابله با ظالمین از مولفه و مصادیق مهم تفکر بسیجی است.

کبیری پور در پایان گفت: در مقابل تفکر بسیجی، جریانی وجود دارد که با برخوداری از امکانات مادی و رسانه ای در صدد ترویج سبک زندگی مبتنی بر انتقاع شخصی و اصالت فرد است.

گفتنی است قرارگاه جهادی شهید احمد کریمی قم فعالیت های خود را از سال ۹۰ با محوریت محرومیت زدایی، کمک های مومنانه، خادمی راهیان نور و فعالیت های نوع دوستانه آغاز شده است.

خادمان قرارگاه جهادی شهید احمد کریمی در قم تقدیر شدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟