احداث نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور در اسدآباد


احداث نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور در اسدآباد

سرپرست فرمانداری اسدآباد از احداث نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور در این شهرستان خبر داد.

حسین علی شرکائی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌ سایت گلخانه‌ای۴۰ هکتاری واقع در اراضی بهراز اظهار کرد: برای احداث این سایت گلخانه‌ای سرمایه گذار بخش خصوصی وارد شده و از طریق شرکت گلخانه‌های استان زمین و عرصه مورد نیاز به وی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح توسط سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز شده و در مرحله خاکبرداری قرار دارد، تصریح کرد: مجوز چاه آب این طرح نیز در حال صدور بوده و سرمایه گذار بخش خصوصی برای تولیدات گلخانه‌ای این سایت قرارداد خود را با کشورهای ترکیه و اسپانیا منعقد کرده است که با انعقاد این قرارداد و پس از افتتاح طرح، نوع محصولات تولیدی این‌گلخانه ۴۰ هکتاری شیشه‌ای مشخص خواهد شد.

شرکائی با اشاره به اینکه به گفته سرمایه گذار پیش‌بینی بر آن است که طرح فوق تا اتمام و تکمیل ۱۰۰ درصدی به اعتباری افزون بر ۲۰ میلیون یورو نیاز داشته باشد، خاطرنشان کرد: این سایت دارای ۴۵ قطعه زمین بوده که سرمایه گذار نسبت به قطعه بندی سایت خود اقدام کرده و در فاز اول ۱۰هکتار آن احداث خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: با احداث ۱۰ هکتار در فاز اول به ترتیب فازهای بعدی ادامه پیدا خواهد کرد تا ۴۰ هکتار گلخانه سایت تکمیل شود.

شرکائی با بیان اینکه عرصه سایت گلخانه دارای سند است، افزود: افتتاح و بهره برداری از نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور و تحقق سریعتر طرح برای بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا ؛شهرستان اسدآباد دارای ۱۳ هکتار گلخانه شامل ۱۵ هزار ۵۴۲ متر مربع برابر با ۱.۵ هکتار گلخانه بخش خصوصی و ۱۱.۵ هکتار مجتمع و پردیس گلخانه‌ای بوده که در حال حاضر دو واحد از گلخانه‌های بخش خصوصی نیز در حد سازه به علت عدم‌تامین آب، غیر فعال و رها شده هستند که قطعا تسریع در روند پروژه ۴۰ هکتاری نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور در اسدآباد با اشتغالزایی بیش از ۱۰۰۰ نفر از نقش موثری در اشتغال جوانان این شهرستان و نیز منطقه برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


افزایش قیمت نان در همدان