سرخس میزبان مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان


سرخس میزبان مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان

رئیس اداره ورزش و جوانان سرخس از برگزاری مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان به میزبانی سرخس خبر داد.

عیسی صدری‌فر در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام استاد رحیم علی‌آبادی در روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه در سالن رامون سرخس برگزار خواهد شد.

صدری‌فر اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی از برنامه‌های فدراسیون کشتی است؛ این مسابقات هر سال در کشور برگزار می‌شود و سال جاری سرخس برای اولین بار میزبان این رویداد بزرگ خواهد بود.

وی افزود: برآورد ما این است که حداقل ۴ الی ۵ کشور به علاوه ۳ الی ۴ تیم از ایران در این مسابقات شرکت کنند، همچنین بنا بر پیش‌بینی‌ها، در طول برگزاری این رقابت‌ها، در مجموع سرخس میزبان بالغ بر ۳۰۰ نفر ورزشکار، مربی، سرپرست، عوامل اجرایی و ...خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری این رویداد بزرگ برای اولین بار در شهرستان سرخس، فرصت بسیار خوبی در جهت رشد ورزشی و فرهنگی شهرستان است، افزود: شهرستان سرخس قبلا نیز میزبانی مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور را در کارنامه دارد اما میزبانی مسابقات کشتی فرنگی و با توجه به اینکه این رشته یک رشته المپیکی است نقش بسیار موثری در ایجاد انگیزه و نشاط و جذب ورزشکاران در منطقه و شهرستان خواهد داشت.

زیرساخت‌های لازم برای برپایی این مسابقات در شهرستان فراهم است

رئیس اداره ورزش و جوانان سرخس علت انتخاب سرخس به عنوان میزبان این مسابقات را فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در شهرستان دانست و یادآور شد: شهرستان سرخس با دارا بودن زیرساخت‌های لازم از جمله سالن با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر تماشاگر و استادیوم ۷ الی ۸ هکتاری، شرایط لازم برای میزبانی را دارد، ضمن اینکه شهرستان سرخس ورزشکاران بسیار خوبی در کشتی فرنگی در رده نوجوانان و جوانان دارد که عضو تیم ملی هستند و در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان هم قطعا ۵ نفر از کشتی‌گیران، سرخسی هستند که در قالب تیم ملی کشتی خواهند گرفت.

صدری‌فر به حمایت نهادها و دستگاه‌های مربوطه اشاره و خاطرنشان کرد: برای برگزاری این مسابقات بخشی از کار بر عهده فدراسیون کشتی و بخشی از کار از جمله آماده‌سازی زیرساخت‌ها و... بر عهده شهرستان سرخس است و در این زمینه مسئولان و ارگان‌های مربوطه همیشه حامی ورزش شهرستان بوده و این مسابقات نیز با حمایت‌های شرکت نفت و گاز، منطقه ویژه اقتصادی سرخس و... همچنین حمایت‌های مسئولان شهرستان از جمله پیگیری‌های شاخص نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی، حمایت‌ها و پیگیری‌های علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی همراه بوده و تلاش ما این است که از تمام ظرفیت‌های شهرستان در جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد بزرگ بهره ببریم.

وی یادآور شد: شهرستان سرخس یکی از قطب‌های کشتی فرنگی استان خراسان رضوی است و در زمینه ورزش کشتی، ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد در همین راستا یکی از تفکرات و برنامه‌هایی که در شهرستان دنبال می‌کنیم تفکر، "هر خانواده سرخسی، یک کشتی‌گیر" است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ این مهم به وقوع بپیوندد.

گفتنی است رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام رحیم علی‌آبادی، دارنده مدال‌های نقره المپیک و نقره و برنز جهان در رشته کشتی فرنگی ۱۸ الی ۱۹ اردیبهشت ماه در سالن شهید رامون مجموعه ۲۲ بهمن سرخس برگزار خواهد شد.

خردادماه سال گذشته نیز مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور در بخش مردان بزگسال با حضور اکثر ورزشکاران استان‌های پهلوان‌پرور کشور به میزبانی سرخس برگزار شد و تیم خراسان رضوی الف در رشته کشتی آلیش سنتی، با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و دو برنز، در مجموع به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی