آماده‌باش اورژانس 115 رفسنجان در پی خیزش گرد و خاک


آماده‌باش اورژانس 115 رفسنجان در پی خیزش گرد و خاک

رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشکی شهرستان رفسنجان از آماده‌باش اورژانس 115 رفسنجان به دلیل آلودگی هوا و خیزش گرد و خاک خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکترحسینی زینلی بیان کرد: با توجه به اعلام هواشناسی استان مبنی بر خیزش گرد و خاک، افزایش آلودگی هوا و پایداری شرایط جوی در امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه کلیه آمبولانس‌های شهری شهرستان رفسنجان و انار در مناطق پرتردد مستقر شده و آماده خدمت‌رسانی به بیماران هستند.

وی اظهار کرد: در مواقع آلودگی هوا در وعده غذایی خود از سبزیجات تازه، شیر و سایر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید، همچنین به ورزشکاران توصیه می‌شود که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

زینلی ادامه داد: نوزادان، سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز حتی الامکان از منزل خارج نشوند؛ مردم از سفرهای غیرضروری درون شهری بپرهیزند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتما از ماسک مناسب استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریتهای پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتما در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن‌ پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیکترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان